۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۳
کد خبر: 81796630
T T
۰ نفر
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از تالاب ميانكاله بهشهر بازديد كرد

ساري- ايرنا- رئيس سازمان حفاظت محيط زيست عصر روز دوشنبه از ضلع جنوبي تالاب ميانكاله موسوم به درياي چهار فصل بهشهر بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معصومه ابتكار در اين بازديد بر ضرورت حفاظت بيشتر از اين منطقه حفاظت شده بويژه ايجاد زيرساخت هاي لازم و تهيه برنامه هاي هدف گردشگري براي آن تاكيد كرد.
مدير كل محيط زيست مازندران، رئيس اداره محيط زيست بهشهر و جمعي از محيط بانان و مسئولان، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست را در اين بازديد همراهي كردند.
مجموعه شبه جزيره ميانكاله با 68 هزار و 800 هكتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت و سپس به پناهگاه حيات وحش ميانكاله تحت مديريت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محيط زيست تبديل شد و از آن زمان تاكنون از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران اداره مي شود.
از 65 كيلومتر طول ساحل شمالي اين پناهگاه حيات وحش پنج كيلومتر مربوط به حوزه قضايي بندر تركمن در استان گلستان است و 60 كيلومتر باقي مانده در حوزه قضايي مازندران واقع است .
شبه جزيره ميانكاله در سازمان جهاني يونسكو به نام كره مسكون انسان و محيط زيست ثبت و شناسنامه بين المللي براي آن صادر شده است .
اين منطقه داراي يك جايگاه فرهنگي و آموزشي است و اكوسيستم هاي آبي آن در سال 1971 به عنوان يكي از 22 تالاب بين المللي در ايران و 350 تالاب بين المللي جهان در كنوانسيون بين المللي رامسر با نام تالاب بين المللي ميانكاله ثبت شد.
معصومه ابتكار معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در قالب بيست و سومين كاروان تدبير و اميد به مازندران سفر كرد و به عنوان نماينده رئيس جمهوري ميهمان مردم شهرستان بهشهر بود.
7332/1654 /1596
۰ نفر