۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
کد خبر: 81798018
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: عاشورايي نبايد نسبت به جامعه و انقلاب بي تفاوت باشد

اصفهان-ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت: عاشورايي بايد با بصيرت باشد و در قبال اتفاقات جامعه و انقلاب اسلامي بي تفاوت نباشد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد روز سه شنبه در ديدار اعضاي هيأت فرهنگي مذهبي عاشوراييان، تشكيل هياتي با نيروهاي جوان و مخاطبان جوان را كاري ارزشمند در راستاي تربيت جوانان انقلابي و حسيني دانست.
وي گفت: كسي كه مدال عاشورايي را بر سينه خود نصب مي كند بايد از بي تفاوتي بيرون بيايد و در برخورد با همه مسائل، بصير رفتار كند.
وي بر اهميت جذب نيرو در فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي تاكيد كرد و گفت: زماني كار شما مؤثر خواهد بود كه روز به روز بر اعضا و مخاطبان افزوده شود، نه اينكه گذشت زمان از تعداد آنها بكاهد.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: فعاليت هاي خود را محدود به 10 روز عاشورا نكنيد و با كساني كه جذب مي كنيد، در طول سال ارتباط گرفته و آنها را در شادي ها همراهي و در غم ها دلجويي كنيد.
وي بر ضرورت تبيين درس ها و عبرت هاي عاشورا تاكيد كرد و گفت: درس هاي عاشورا كارهاي پسنديده اي است كه بايد آموخت و ادامه داد و عبرت هاي عاشورا كارهاي اشتباهي است كه بايد از انجام آن دوري كرد.
آيت الله طباطبايي نژاد يكي از بزرگترين درس هاي عاشورا را اهتمام به نماز اول وقت بيان و اظهار كرد: كسي كه خود را رهرو امام حسين (عليه السلام) و عاشورا مي داند بايد الگويي تمام عيار از درس هاي عاشورا و از آن جمله نماز اول وقت باشد.
وي اخلاص در عمل را عامل ماندگاري يك حركت خواند و گفت: عامل ماندگاري عاشورا، اخلاص سيدالشهدا(عليه السلام) و يارانشان بود، لذا خلوص نيت و انجام كارها فقط براي خدا از ديگر درس هاي عاشوراست.
وي شجاعت را از ديگر درس هاي عاشورا برشمرد و تصريح كرد: امام سجاد (عليه السلام) و حضرت زينب (سلام الله عليها) در جمع دشمنان خود نيز شجاعانه به بيان حقايق پرداختند و از عكس العمل آنها نترسيدند.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان ترويج سبك زندگي عاشورايي را از اولويت هاي فرهنگي دانست و گفت: بالا رفتن سن ازدواج، مشكلات كمبود مسكن، بالا رفتن سطح توقعات جوانان و بيكاري از جمله دلايل ايجاد بحران در مقوله ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق است كه با ترويج سبك زندگي عاشورايي به حداقل خواهد رسيد.
8114/ 6508