۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۸:۲۱
کد خبر: 81798388
T T
۰ نفر

مراسم بزرگداشت حافظ در آستارا

۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۸:۲۱
کد خبر: 81798388
مراسم بزرگداشت حافظ در آستارا

آستارا - ایرنا - مراسم شبی با شعر با عنوان بزرگداشت حافظ در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شاعران آستارایی عصر سه شنبه با گرد هم آمدن در قالب آیینی به نكوداشت نام والای خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی شاعر پرآوزه ایرانی برخاستند.
شاعران با قرائت آخرین سروده های خود در قالب های كلاسیك و نو یاد و نام حضرت لسان الغیب را گرامی داشتند.
این آیین با اینكه یك روز پس از سالروز گرامیداشت حافظ برگزار شد ولی با این حال طعم شیرین شعر بر جان تشنگان معرفت و حقیقت خوش نشست چرا كه شاعران در ایام پاییزی و بارانی آستارا زیباترین لباس ها را بر تن كلمات پوشانده بودند تا شعر متولد شود.
رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با اشاره به اینكه اندیشه شعری حافظ می تواند چراغ راه زندگی همه انسان ها باشد ، افزود: در اشعار حافظ موضوعاتی نظیر امید به زندگی ، نشاط و شادابی موج می زد و همین امر می تواند به عنوان الگویی ناب برای شاعران تلقی شود.
علی حیدر جوینده اضافه كرد: پرداختن به موضوع های سیاه و گفتن از ناامیدی ها نباید در كلام شاعران امروز جایی داشته باشد.
وی با بیان اینكه این آیین با همكاری كانون شعر و ادب حافظ دانشگاه آزاد آستارا برگزار شد ، اضافه كرد: با كمك استادان دانشگاه و شاعران پیشكسوت شهرستان می توان كانون های ادبی و فرهنگی را بیش از پیش پربار كرد.
وی اظهار كرد: برگزاری آیین های شعر زمینه ای برای تشویق شاعران برای خلق آثاری خوب و فاخر است.
در این آیین یاشار صلاحی ، شیوا فرازمند ، صفا شفیقی ، نورجهان پوراحمدی ، مونس حقداری ، كیوان رادفر ، فریبرز كارگر ، حمیدرضا حائز ، محسن حامد ، محمد آمرزیده ، فاطمه شمسی پور و یوسف هدایتی شعرخوانی كردند.
اجرای یك قطعه موسیقی زنده توسط مرتضی بردباری از دانشجویان دانشگاه آزاد آستارا و اهدای تقدیر نامه به شاعران شهرستان آستارا از دیگر بخش های این آیین بود.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع است.ك/2
7105/ 6158