۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81800682
T T
۰ نفر
ضرب و شتم دو محیط بان اندیكا از سوی شكارچیان غیرمجاز

اهواز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از ضرب و شتم دو محیط بان شهرستان اندیكا از توابع این استان از سوی شكارچیان غیرمجاز خبر داد.

آرمین صارمی فر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد:دو محیط بان منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیكا از سوی دو شكارچی غیرمجاز منطقه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
وی درباره این حادثه توضیح داد:دو محیط بان این منطقه حفاظت شده با توجه به ماموریتی كه داشتند دوشنبه شب را در كوهستان سپری كردند كه شامگاه سه شنبه با شكارچیان غیرمجاز مواجه شدند.
صارمی فر افزود:محیط بانان، اسلحه شكارچیان را ضبط كرده و دو شكارچی را دستگیر كردند، ولی حین انتقال متخلفان به پاسگاه محیطبانی شیمبار و گذر از یكی از روستاها، مورد هجوم اقوام شكارچیان قرار می گیرند و متخلفان را نیز فراری دهند.
صارمی فر با بیان اینكه دو شكارچی غیرمجاز دیروز بازداشت شدند، تصریح كرد:شناسایی شكارچیان توسط محیط بان ها انجام شده و پرونده آنها اكنون در محاكم قضایی در جریان است همچنین طرح دعوی علیه افراد دیگری كه در درگیری شركت داشتند نیز انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان حال عمومی محیط بان ها را مطلوب توصیف كرد و افزود:امور پزشك قانونی و مدت درمان آنها در حال انجام است.
به گفته وی، متخلفان در حین شكار شناسایی و دستگیر شده اند و هنوز موفق به شكار نشده بودند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار كرد:منطقه حفاظت شده شیمبار از لحاظ حیات وحش بسیار غنی است و گونه های كبك و تیهو و كل و بز در این منطقه همیشه از سوی شكارچیان هدف قرار می گیرد.
وی افزود: یك ماه پیش نیز در منطقه حفاظت شده دز در اتفاقی مشابه دو نفر از محیط بان ها مورد ضرب و شتم شكارچیان قرار گرفته بودند.
منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیكا و 80 كیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد.
این منطقه با 54 هزار هكتار وسعت، از سال 79 به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شد و یكی از زیستگاه های با ارزش و بكر و جنگل های بلوط استان است.
این منطقه كوهستانی با وجود وسعت زیاد تنها دو پاسگاه محیط بانی با پنج نیرو دارد و به شدت با كمبود امكانات مواجه است.
7151/6125
۰ نفر