۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵
کد خبر: 81801089
T T
۰ نفر

همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني در گيلان برگزار شد

۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵
کد خبر: 81801089
همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني در گيلان برگزار شد

رشت - ايرنا - همايش پرشور شيرخوارگان حسيني همزمان با نخستين جمعه محرم و دومين روز از ماه پيروزي خون بر شمشير، در استان گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين همايش به ياد حضرت علي اصغر (ع) كوچك ترين شهيد كربلا و با هدف تكريم حماسه شيرخوار شهيد اهل بيت (ع) به عنوان بزرگترين سند مظلوميت امام حسين(ع) در در مصلي امام خميني (ره) شهر رشت ، تكايا و مسجدهاي شهرها و روستاهاي گيلان با حضور پرشور مادران دلسوخته برگزار شد.
در اين همايش مادران دلسوخته حسيني با بستن سربندهاي سبز يا علي اصغر (ع) و خواندن لالايي، همنوا با مادر داغدار دشت نينوا ، شهادت مظلومانه طفل شش ماه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را به سوگ نشستند.
معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي گيلان روز جمعه در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: ترويج سبك زندگي با بهره گيري از آموزه هاي ديني در فرهنگ عاشورايي ملموس است و هدف از اين همايش ، تربيت صحيح فرزندان از همان طفوليت با الگوگيري از سبك زندگي ائمه اطهار(ع) و تجديد بيعت با سرور و سالار شهيدان است.
حجت الاسلام سيدحسين گلميرزاده يكي از مهمترين پيام هاي امسال برگزاري اين همايش را اعتراض به ظلمي كه در جهان اسلام به نام اسلام اتفاق مي افتد، ذكر و تصريح كرد: امروز به نام اسلام بيشترين جنايات عليه كودكان و زنان از طريق گروه هاي انحرافي همچون داعش و تكفيري ها انجام مي شود كه همايش امسال به نوعي اعتراض به اين گروه هاست.
وي ادامه داد: امروز بايد انسجام و اتحاد بين جهان اسلام حاكم باشد تا اعتراض خود را هرچه بيشتر در مقابل اين جنايات نشان دهند.
روايتگري روز عاشورا ، وعظ ، سخنراني و مداحي و نوحه خواني ، روايتگري ظهر عاشورا ، شعرخواني و آيين نذرنامه خواني از جمله برنامه هاي اين همايش بود.
گزارش خبرنگاران ايرنا از ساير شهرستان هاي استان گيلان نيز حاكي از برگزاري پرشور و شعور اين مراسم معنوي و حضور خيل كثيري از مادراني است كه كودكان خود را با پيشاني بندهاي منقش به نام كوچك ترين شهيد دشت كربلا، به اين آيين آورده اند.ك/3
7296/2007