۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰
کد خبر: 81802113
T T
۰ نفر
مجالس عزای حسینی باید محلی برای ترویج آموزه های اسلامی و اخلاقی باشد

قم- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجالس عزای حسینی و ایام محرم و صفر باید زمینه ساز جذب حداكثری به تشیع، برادری، تحكیم روابط انسانی، ترویج روحیه ایستادگی دربرابر دشمنان و ترویج آموزه های اصیل اسلامی و اخلاقی باشد.

آیت الله عباس كعبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امام حسین (ع) فرامكان و فرازمان و به وسعت تاریخ و جغرافیای بشری است كه به همه اقشار، اصناف، ملت ها، قومیت ها، سلیقه ها و مذاهب درس انسانیت و آزادگی می دهد.
وی با بیان اینكه آموزه های مكتب حسینی با عمق فطرت انسانی گره خورده است؛ اظهاركرد: خطبای ما در مجالس عزاداری با تبیین آموزه های اسلام ناب در مقابل اسلام التقاطی، بر معرفت و بصیرت حسینی عزاداران بیفزایند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان كرد: در حادثه عاشورا و آموزه های كربلا توحید اصیل، تقوا، معنویت، عقلانیت، عدالت، رحمت، رافت، انسانیت دركنار صلابت، شجاعت، جهاد، حماسه، علم و عرفان فراوان یافت می شود و باید این مباحث را به خوبی برای مردم تبیین و ترویج كنیم.
كعبی با اشاره به اینكه امام حسین (ع) جوشش عواطف مقدس انسانی، و كربلا تراژدی غمبار انسانی است، گفت: اشك مسئولیت آفرین و حركت بخش كه باعث تحول می شود در مجالس عزاداری بسیار خوب است ولی باید اهداف قیام عاشورا نیز به خوبی برای مردم ترسیم و بیان شود.
وی با اشاره به اینكه مداحان و عزاداران ما همه باید با اخلاص و برای رضای خداوند عزاداری كنند، گفت: امام حسین (ع) شهید دلباخته و عارف شیدای الهی است كه در اوج بندگی خدا در جست وجوی رضای الهی بود و عزاداری برای ایشان باید آمیخته با آموزه های فقه، شریعت و اخلاق اسلامی باشد و از آموزه های مكتب انسانی ایشان نیز برای اوضاع جامعه و هدایت انسانی و حمایت و حل مشكلات انسان ها استفاده كنیم.
كعبی خاطرنشان كرد: امام حسین (ع) شهید احیاگر انسان ها بر پایه توحید است و باید در دستگاه عزاداری ایشان اخلاص، معنویت، تبیین حقایق دینی و ارزش های انسانی و اخلاقی، التزام به شرع مقدس و عزاداری سنتی اصل باشد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: ما بر پایه آموزه های حسینی می توانیم ملت ها را دربرابر اسلام تكفیری، داعشی، وهابیت و اسلام عاری از آموزه های الهی بسیج و انحراف از آموزه های اصیل اسلام را به خوبی تبیین كنیم.
وی افزود: توطئه دشمنان اسلام باعث شده است امام حسین (ع) و عاشورائیان در كربلای عرفان و حماسه شهید شوند و ما باید همه آموزه های توحیدی، امامت، عدل، رسالت، خاتمیت، معاد، دلدادگی به خدا و كرامت انسانی را از دل این حادثه استخراج و به صحنه بیاوریم.
وی گفت: مكتب امام حسین(ع) می تواند راه پیشرفت، تعالی، زندگی، نشاط و آزادگی را به ما نشان دهد.
7401/ 6133/