۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳
کد خبر: 81803889
T T
۰ نفر
طالبان منطقه ای در استان فاریاب افغانستان را تصرف كرد

تهران - ایرنا - یك مقام ارشد استان فاریاب در شمال افغانستان روز یكشنبه تایید كرد كه شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان با حمله به بخشداری «غورماچ» در استان فاریاب، این بخشداری را به تصرف در خود آوردند.

خبرگزاری «آوا» افغانستان در گزارشی نوشت: «عبدالباقی هاشمی» رئیس شورای ولایتی استان فاریاب افغانستان گفت كه طالبان بامداد یكشنبه با حمله به بخشداری و فرماندهی پلیس «غورماچ»، این مناطق را به تصرف خود درآورد.
وی افزود: شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان اكنون در داخل ساختمان بخشداری و فرماندهی پلیس غورماچ حضور دارند و پرچم این گروه را بر فراز هر دو ساختمان به اهتراز در آورده اند.
تاكنون در باره تلفات احتمالی حمله طالبان گزارشی منتشر نشده است.
همچنین یك عضو شورای ولایتی استان فاریاب نیز گفت: بخشداری این منطقه به مدت یك هفته در محاصره شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان بود و بامداد امروز كنترل آن به دست گروه طالبان افتاد.
این بخشداری حد فاصل ولایت فاریاب و ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان و در مسیر جاده حلقوی افغانستان قرار دارد.
در همین حال، یك سخنگوی گروه طالبان نیز در صفحه پایگاه اجتماعی خود نوشت: بخشداری غورماچ و فرماندهی پلیس این ناحیه همراه با پاسگاهای نیروهای امنیتی به تصرف نظامیان عضو گروه طالبان در آمد.
این سخنگو تاكید كرد كه به نیروهای امنیتی افغانستان تلفات سنگین وارد شده و مقادیری زیادی اسلحه نیز به دست افراد این گروه افتاده است.
استان فاریاب افغانستان در روزهای اخیر شاهد نا آرامی ‌های زیادی بوده است و شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان نیز حملاتی را با هدف تصرف شهر «میمنه» مركز استان فاریاب داشتند كه حملات آنان موفقیت آمیز نبوده است.
آساق**1590
۰ نفر