۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81805251
T T
۰ نفر

مجتمع آموزشی استثنایی مهرآیین تهران افتتاح شد

۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81805251
مجتمع آموزشی استثنایی مهرآیین  تهران افتتاح شد

تهران-ایرنا-مجتمع آموزشی مهرآیین ویژه دانش آموزان استثنایی پسر دوره های اول و دوم متوسطه در منطقه 18 تهران روز دوشنبه در آیینی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا وجیه الله پرویزی رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در این در آیین گفت: مجتمع آموزشی استثنایی مهرآیین یكی از مجتمع های مجهز كشور است كه با هدف توانبخشی و ارتقای توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: این مجتمع آموزشی با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث شده و شرایط تحصیلی را برای 120 دانش آموز پسر كم توان ذهنی در مقطع متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای فراهم می كند.
پرویزی آب درمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، سونا، جكوزی، كارگاه های ویژه و تخصصی برای دانش آموزان استثنایی غرب تهران را از جمله خدمات مجتمع آموزشی استثنایی مهرآیین عنوان كرد و گفت: امسال رشته كشت گیاهان آپارتمانی در این مجتمع آموزشی ارائه خواهد شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با تاكید بر توجه ویژه به دانش آموزان اتیسم افزود: در شهر تهران با ازدیاد روزافزون دانش آموزان مبتلا به بیماری اتیسم روبرو هستیم و امیدواریم كه نیكوكاران برای تامین فضای آموزشی برای این دانش آموزان به اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران كمك كنند.
حسین ابراهیمی مدیر آموزش و پرورش منطقه18 تهران نیز در این آیین با اشاره به وجود 125 شهید دانش آموز و 13 معلم شهید در این منطقه گفت: خدمت به مردم منطقه افتخار بزرگی محسوب می شود.
وی با بیان اینكه آموزش و پرورش منطقه 18 تهران، امسال پذیرای 64هزار و 240 دانش آموز است افزود: تعداد دانش آموزان این منطقه 2هزار و 464 نفر افزایش پیدا كرده كه این تعداد در 143مركز آموزشی تحصیل كرده و حدود 5هزار فرهنگی به این دانش آموزان خدمت رسانی می كنند.
ابراهیمی گفت: اكنون 10هزار واحد مسكونی آماده تحویل به آموزش و پرورش منطقه 18 است كه این واحدها در زمان تحویل، تراكم دانش آموازان و نیاز ما را افزایش خواهند داد. وی با اشاره به آماده سازی چندین زمین در منطقه 18 برای احداث واحدهای آموزشی خواستار شد: این زمین ها با كمك خیران، برای احداث مدرسه كلنگ زنی شوند.
رییس آموزش و پرورش منطقه 18 شاداب سازی، مقاوم سازی، تخریب و بازسازی را از جمله مسایل مورد توجه این منطقه عنوان كرد و افزود: در تلاش هستیم كه فضای مناسب آموزشی را برای دانش آموزان منطقه 18 فراهم كنیم.
ابراهیمی ابراز امیدواری كرد كه فضای آموزشی مشابه مجتمع آموزشی مهرآیین در جنوب غرب و غرب تهران ویژه دانش آموزان استثنایی دختر به بهره برداری برسد.
اسماعیل انصاری مدیر مجتمع آموزشی استثنایی مهر آیین نیز درباره امكانات این مجتمع آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع آموزشی در زیربنای سه هزار 400مترمربع ویژه دانش آموزان پسر كم توان به بهره برداری رسیده است.
وی هشت كلاس درس دوره متوسطه دوم( متوسطه حرفه ای) و هفت كلاس درس(متوسطه نیمه حرفه ای)،آب درمانی، آسانسور، سیستم صوتی مجهز،سیستم گرمایشی و سرمایشی به وسیله چیلرهای برقی را از جمله امكانات این مجتمع آموزشی برشمرد و افزود: دانش آموزان استثنایی مناطق 17،18،19 و 11 می توانند از این امكانات بهره مند شوند.
در آیین افتتاح مجتمع آموزشی استثنایی مهرآیین،مجید قدمی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی، مرتضی رییسی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور، اسفندیار چهاربند مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران، امیرنعمت بنی آدم رییس مجمع خیران مدرسه ساز شهر تهران، وجیه الله پرویزی رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران حضور داشتند و از قسمت های مختلف این مجتمع دیدن كردند.
تهرام/7245/1831