۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81805417
T T
۰ نفر
سرعين مي تواند مقصد گردشگري اروپا باشد

اردبيل - ايرنا- معاون پژوهشي دانشگاه فرايبورگ آلمان استعدادهاي گردشگري شهر سرعين استان اردبيل را مورد تحسين قرار داد و گفت : اين شهر قابليت تبديل شدن به يكي از مقصدهاي گردشگران اروپايي ها را دارد.

پروفسور مركل روز دوشنبه در ديدار با استاندار اردبيل افزود: مايه تعجب است كه از ظرفيت بزرگ گردشگري سرعين تنها در داخل ايران و برخي كشورهاي همسايه استفاده مي شود ولي اگر استعدادهاي غني آن به اروپايي ها شناسانده شود به عنوان يكي از مقصدهاي سفر آنها تبديل خواهد شد.
وي همچنين به گسترش همكاري هاي علمي و پژوهشي با دانشگاههاي ايران بويژه استان اردبيل تاكيد كرد و گفت: در زمينه بسط همكاري ها در صنعت نيز توانمندي هاي ايران و استان اردبيل را به صاحبان صنايع و دانشگاههاي صنعتي آلمان معرفي خواهد كرد.
استاندار اردبيل نيز در اين ديدار با بيان اينكه فصل جديدي در همكاري هاي ايران و جهان بويژه اروپا در دولت تدبير و اميد گشوده شده است ، گفت : استان اردبيل در اين راستا آماده هر گونه همكاري پژوهشي و صنعتي با آلمان مي باشد.
مجيد خدابخش افزود: همكاري دانشگاهي بين دانشگاه محقق اردبيلي و دانشگاه فرايبورگ مورد حمايت است و استان اردبيل داراي زمينه هاي زيادي براي اين همكاري بويژه در بحث گردشگري و موضوع 'ژئو ترمال' است .
وي با اشاره به قابليت هاي استان اردبيل در زمينه انرژي هاي نو بيان كرد: كارهاي بزرگي در اين زمينه در دامنه سبلان انجام گرفته و استان اردبيل بزودي به يكي از مناطق اصلي توليد برق از انرژي زمين گرمايي تبديل خواهد شد.
وي بيان كرد: وزارت نيرو پروژه بزرگ زمين گرمايي را در دامنه سبلان در مشگين شهر در حال اجرا دارد و به جز توليد برق قرار است پروژه هاي ايجاد واحدهاي بزرگ گلخانه اي براي توليد محصولات ارگانيك با استفاده از بخار آب ، تامين آب گرم مورد نياز شهرستان مشگين شهر و پروژه هاي گردشگري ديگر را در ارتفاعات سبلان به اجرا درآيد.
استاندار رادبيل همچنين به قابليت هاي استان در بخش گردشگري بويژه در شهرسياحتي سرعين و ديگر مناطق استان اردبيل و توليد محصولات كشاورزي در منطقه مغان اشاره كرده و بر آمادگي استان جهت همكاري با بخش دانشگاهي و صنعتي آلمان تاكيد كرد.
معاون دانشگاه صنعتي فرايبورگ آلمان همچنين امروز در ديدار با مقام هاي دانشگاه محقق اردبيلي چندين تفاهم نامه با اين دانشگاه امضا كرد.
شهر گردشگري سرعين معروف به شهر چشمه هاي بهشتي در 27 كيلومتري جنوب غربي اردبيل واقع است . بيش از 20 دهنه آب گرم معدني خودجوش با خاصيت درماني در اين شهرستان وجود دارد.
سالانه بيش از هشت ميليون نفر مسافر ايراني و دهها هزار گردشگر خارجي به اين شهر سياحتي سفر مي كنند.
6016
۰ نفر