۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۶
کد خبر: 81805683
T T
۰ نفر
ارائه دهندگان مقاله هاي برتر همايش تربيت بدني و ورزش مدارس كشور تجليل شدند

اروميه- ايرنا- همزمان با برگزاري آيين اختتاميه نخستين همايش ملي تربيت بدني و ورزش مدارس كشور، ارائه دهندگان مقاله هاي برتر اين همايش تجليل شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، روز دوشنبه در آخرين روز از برگزاري همايش تربيت بدني و ورزش مدارس كشور در اروميه از صاحبان مقاله هاي برتر، استادان، پيشكسوتان تربيت بدني و دست اندركاران برگزاري اين همايش تجليل شد.
در اين آيين كه با حضور مسوولان اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي و 600 تن از صاحب نظران و معلمان ورزش مدارس كشور در اروميه برگزار شد، تنديس و لوح سپاس همايش به 12 نفر از برگزيدگان همايش و ارائه كنندگان مقاله هاي برتر اهدا شد.
حميد آقاعلي نژاد معاون فرهنگي و اجتماعي پژوهشگاه تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، جواد آزمون عضو هيات علمي دانشگاه شهيد رجايي، حسن دانشمندي از دانشگاه گيلان، امين غلامي از پژوهشگاه تربيت بدني كشور از جمله افرادي بودند كه در بخش استادان و پيشكسوتان تجليل شده و تنديس اين همايش را دريافت كردند.
همچنين در بخش مقاله هاي برتر نيز اسكندر حسين پور، فرزانه حسيني، خالد دودمان، حسن وهبي بخش، سولماز بيرامي، افسانه گلشني، ليلا تهمورثي و حسن قره خاني مورد تجليل قرار گرفتند.
توسعه و بهره گيري حداكثري از مشاركت هاي غيردولتي در تربيت بدني مدارس و بهينه سازي آموزش تربيت بدني در مدارس كشور، ارتقاي سطح علمي و كاربردي بومي و منطقه اي در حوزه علوم ورزشي و رشته هاي وابسته، توسعه ورزش دانش آموزي و ارتقاي مديريت مدرسه در تربيت بدني مدارس از جمله اهداف برگزاري اين همايش بود.
شناسايي و معرفي استعدادهاي بالقوه و برتر پژوهشي رشته تربيت بدني و علوم ورزشي كشور، تبادل آخرين دستاوردهاي توسعه اي و كاربردي در حوزه ورزش دانش آموزي، ارتقاي انگيزه هاي پژوهشي در بين معلمان تربيت بدني كشور و ايجاد فضا براي نقد و بررسي علمي ورزش آموزشگاهي كشور از ساير اهداف همايش تربيت بدني و ورزش مدارس كشور بود.
مديريت ورزشي، رفتار حركتي، فيزيولوژي و بيومكانيك ورزشي، آسيب شناسي و حركات اصلاحي، چهار محور اصلي اين همايش بود.
تعداد 281 مقاله به دبيرخانه اولين همايش ملي تربيت بدني و ورزش مدارس كشور ارسال و از اين تعداد 234 مقاله پس از بررسي داوران پذيرش شد كه 125 مقاله در محور مديريت ورزشي، 79 مقاله در محور فيزيولوژي و بيومكانيك ورزشي، 49 مقاله در محور رفتار حركتي و 19 مقاله درباره آسيب شناسي و حركات اصلاحي بود.
تعداد 87 مورد مقاله از اين تعداد به صورت ارائه و 147 مورد مقاله نيز به صورت نمايش پوستر در اين همايش ارايه شد.
در هر محور يك مقاله برتر و يك پوستر برتر با نظر هيات رييسه و داوران انتخاب شده و در آيين اختتاميه مورد تجليل قرار گرفت.
اولين همايش ملي تربيت بدني و ورزش مدارس كشور از 26 مهرماه به مدت دو روز به ميزباني شهرستان اروميه آغاز و در آن 400 نفر صاحب نظر ورزشي و بيش از 200 معلم ورزش حضور يافتند.
كارگاه هاي مختلف علمي و ورزشي از بخش هاي جنبي اين همايش بود كه به طور ميانگين با حضور 160 نفر در هر كارگاه برگزار شد.ك3
7125/1905