باقيمانده وام 50 ميليوني بافت هاي فرسوده از محل يارانه هاي بودجه 94 تامين مي‌شود

تهران - ايرنا - مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري گفت: در جلسه‌اي با حضور رئيس جمهور مقرر شد، سهميه‌هاي باقيمانده وام 50 ميليوني بافت هاي فرسوده از محل يارانه سود يك هزار و 200 ميليارد توماني بودجه سال 94 تامين مي‌شود.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمدسعيد ايزدي افزود: از 300 هزار سهميه در نظر گرفته شده براي نوسازي بافت هاي فرسوده تاكنون تنها 56 هزار متقاضي براي دريافت تسهيلات به بانك‌ها معرفي شده‌اند و براساس آخرين اظهار نظرها و جلسه‌اي كه در اين رابطه در نهاد رياست جمهوري تشكيل شد، مقرر شده كه مبلغ مورد نياز براي پرداخت سهميه‌ هاي باقيمانده از محل سهميه يكهزار و 200 ميليارد توماني قانون برنامه بودجه سال 94 كه براي مسكن اقشار آسيب‌پذير، روستايي، ساماندهي مسكن بافت‌هاي فرسوده، سكونتگاه‌هاي حاشيه شهرها و مسكن مهر در نظر گرفته شود و در همين راستا نيز دولت تقبل كرد تا با پرداخت رقم يارانه سود به بانك‌ها مابه‌التفاوت سود را در قالب مصوبه مهرماه سال گذشته تامين كند.
​معاون وزير راه و شهرسازي زمان نهايي و تامين اين تسهيلات از سوي دولت را منوط به توزيع بسته پيشنهادي دانست و گفت: هفته آينده قرار است توزيع بسته پيشنهادي مشخص و مقرر شود چه سهمي به بخش مسكن و در حوزه مسكن نيز چه سهمي به نوسازي و بهسازي تعلق گيرد.
مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران در خصوص دلايل گسترش سكونتگاه‌هاي غيررسمي در سال‌هاي اخير در كشور ، گفت: عمده مهاجرت‌ها به دليل تغيير و تحولات ناشي از خشكسالي در سال‌هاي اخير بوده و در عين‌حال، برنامه ‌ريزي روشني نيز براي كنترل و جابه‌جايي اين جمعيت وجود ندارد. همچنين بخش عمده‌اي از مهاجرت‌ها ناشي از نبود اشتغال در شهرهاي مختلف است و مهاجرت‌ها براي يافتن شغل و تامين هزينه‌هاي زندگي صورت مي‌گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي سپس پيشنهاد كرد: با توجه به افزايش سكونتگاه‌هاي غيررسمي و سيل مهاجرت‌ها به سوي حاشيه كلانشهرها كميته مشتركي بين وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازي براي ساماندهي اين وضعيت تشكيل شود.
ايزدي اظهار داشت: معمولا افراد جوياي كار براي ادامه زندگي به حاشيه كلانشهرها مهاجرت مي‌كنند و معمولا نيز به صورت غيررسمي در حاشيه‌هاي شهرها ساكن مي‌شوند و براي ساماندهي اين مساله بايد كميته‌‌اي ويژه اي براي اين كار تشكيل شود.
اقتصام(1)1108**1558