۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81806707
T T
۰ نفر
طالبان از میان نوجوانان سربازگیری می كند

كابل - ایرنا - سخنگوی وزارت كشور افغانستان گفت: گروه طالبان از میان نوجوانان نیرو جذب و آنها را برای آموزش های تروریستی به پاكستان منتقل می كند.

«صدیق صدیقی» روز سه شنبه در یك نشست خبری به خبرنگاران گفت: افراد وابسته به طالبان در استان های «ننگرهار»، «قندوز» و «كنر»، نوجوانان را برای عضویت در گروه خود فریب می دهند و سپس آنان را برای عملیات تروریستی و انتحاری به پاكستان منتقل می كنند.
سخنگوی وزارت كشور افغانستان گفت كه نیروهای پلیس این كشور، شمار زیادی از این نوجوانان را كه در حال انتقال به پاكستان بودند، بازداشت كرده است.
روابط كابل و اسلام آباد در ماه های اخیر به شدت تیره شده است و دو كشور یكدیگر را به طراحی عملیات تروریستی در خاك طرف مقابل متهم می كنند.
سخنگوی وزارت كشور افغانستان در این نشست خبری گفت كه ژنرال « عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری پس از سقوط شهرستان «غورماچ» در استان فاریاب، امروز بار دیگر برای عهده دار شدن رهبری جنگ، عازم شمال این كشور شد.
ژنرال دوستم، دو ماه قبل با سفر به شمال افغانستان از نزدیك، هدایت نبرد با طالبان را برعهده گرفت و آنها را وادار به عقب نشینی كرد، اما پس از بازگشت دوستم به كابل، طالبان بار دیگر حمله های خود را در این منطقه از سر گرفتند.
صدیقی وعده داد كه شهرستان «غورماچ» از توابع استان «فاریاب» تا آخر امروز از وجود عناصر وابسته به گروه طالبان، پاك سازی می شود و حملات نیروهای كمكی به این منطقه هم اكنون آغاز شده است.
سخنگوی وزارت كشور، ادعای طالبان را در باره اسارت 18 سرباز افغان به دست نیروهای این گروه، رد كرد و گفت: تماس وزارت كشور با آنان قطع شده ولی به زودی سرنوشت این سربازان مشخص خواهد شد.
گروه طالبان، بامداد یكشنبه این هفته با حمله به فرمانداری و فرماندهی پلیس شهرستان «غورماچ»، از توابع استان فاریاب در شمال افغانستان، این مناطق را به تصرف خود درآورد و كنترل این شهر را به دست گرفت.
صدیقی، از تلفات شبه نظامیان طالبان و افغان در نبرد غورماچ خبر داد و گفت: آمار دقیقی از جزییات تلفات دشمن و نیروهای افغان ندارد.
وی همچنین از درگیری نیروهای افغان و طالبان در شهرستان های «موسی قلعه» و «نادعلی» استان هلمند خبر داد كه در آن 27 عضو گروه طالبان كشته شده و حملات نیروهای افغان برای پاك سازی این دو شهرستان ادامه دارد.
صدیقی یكبار دیگر پاكستان را به حمایت از تروریسم متهم كرد و از آن كشور خواست كه صادقانه با تروریسم مبارزه كند و اجازه ندهد مراكز تجهیز و آموزش تروریست ها در خاك آن كشور فعال باقی بمانند.
سخنگوی وزارت كشور افغانستان در جواب سوال خبرنگاران مبنی بر اینكه چند شهرستان افغانستان در كنترل طالبان قرار دارد، اظهار داشت كه 9 شهرستان افغانستان در استان های «ارزگان»، «فاریاب»، «غزنی» و «هلمند» در روزهای گذشته بین نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده است.
آساق*291*1610 **1446