۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81807224
T T
۰ نفر
19 نفر از محكومان جرائم غيرعمد استان يزد با كمك خيران آزاد شدند

يزد - ايرنا - 19 نفر از محكومان جرائم غيرعمد استان يزد به مناسبت ماه محرم، با پرداخت هزينه و گذشت خانواده هاي شاكيان روز سه شنبه آزاد شدند.

به گزارش ايرنا ، رييس كل دادگستري استان يزد در اين آيين گفت : متاسفانه هر ساله تعداد زيادي از هموطنانمان در اين استان بدليل تصادف هاي رانندگي وارد زندان مي شوند.
محمدرضا حبيبي افزود : اميدواريم با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و همچنين بيمه كردن وسائط نقليه و موتوري از ورود آنان به زندان جلوگيري كنيم.
رييس هيات امناي ستاد ديه استان يزد با تشكر از خيران آزادي محكومان امروز گفت: از بقيه خيران تقاضا دارم به كمك محكومان جرائم غيرعمد بيايند.
حبيبي ادامه داد: محكومان جرائم غيرعمد قشرهاي آسيب پذيرند، آنها جاي خاصي براي رسيدگي به خود و خانواده هايشان ندارند در حالي كه ساير قشرهاي آسيب پذير هم سازمان رسيدگي كننده و افراد داوطلب براي كمك دارند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه زندانيان جرائم غيرعمد و خانواده هاي آنان از اين لحاظ هم مظلومند و هم گمنام كه اميدواريم با كمك خيران به آنها كمك شده و از زندان آزاد شوند.
رييس كل دادگستري استان يزد با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه خاطرنشان كرد : در همين مراسم امروز دو سوم محكوميت افراد آزاد شده از طريق صلح و سازش و گذشت خانواده بخشيده شد.
حبيبي يكي از مشكل هاي استان يزد را بالا بودن آمار تصادف ها عنوان كرد و گفت: اين امر موجب شده آمار محكومان جرائم غيرعمد بالا برود از اين رو از رانندگان تقاضا دارم علاوه بر توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي موضوع بيمه وسائط نقليه را جدي بگيرند تا مانع گرفتاري خود و خانواده هايشان شوند.
وي يادآور شد: مردم نيز بايد توجه داشته باشند قانون جديد مجازات اسلامي دست قاضي ها را براي دادن تخفيف و جايگزيني برخي محكوميت هاي زندان با پرداخت جريمه نقدي بسته بنابراين رانندگان بيمه خودروها را فراموش نكنند.
حبيبي يادآور شد: اگر چند اتفاق مانند امروز در استان يزد بيفتد در آينده شاهد كاهش زندانيان استان خواهيم بود.
مديرعامل گروه تعاوني پيشگامان هم در اين مراسم گفت: اين شركت با پول خرد مردم طرح هايي را اجرا كرده و سود آن را به سهامداران پرداخت مي كند.
محمدرضا رضايي نژاد افزود: اميدواريم امثال اين كارها نيز موجب خير و بركت براي اين شركت و خانواده هاي اين محكومان آزاد شده شود.
اين 19محكوم به مناسبت نوزدهمين سالگرد تاسيس اين گروه آزاد شدند.
براي آزادي اين محكومان 16 ميليارد ريال نياز بود كه دوم سوم آن با صلح و سازش، گذشت شده و حدود 6 ميليارد ريال باقيمانده آن از سوي شركت پيشگامان كوير پرداخت شده است.
در پايان اين مراسم از مديران عامل شركت هاي تعاوني پيشگامان كوير يزد و كاغذ كسري به عنوان خيران برتر در آزادي محكومان جرائم غيرعمد تقدير شد.
در اين مراسم جمعي از مسئولان استان يزد حضور داشتند.
از ابتداي سال ۱۳۸۳ تاكنون بيش از ۹۰۰ نفر از محكومان مالي با پرداخت ۲۴۰ ميليارد ريال از زندان هاي استان آزاد شدند.
هم اكنون 131 محكوم جرائم غيرعمد مالي در زندانهاي يزد زنداني هستند.ك/3
1968/8068/1772
۰ نفر