۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۸
کد خبر: 81807417
T T
۰ نفر
مبنای فعالیت مجریان انتخابات  قانون است

اصفهان-ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: مبنای فعالیت مجریان برگزاری انتخابات ، قانون انتخابات است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره كل روابط عمومی استانداری اصفهان، سید رضا عقدایی در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات اسفندماه باید پرشور و با نشاط برگزار شود.
وی با بیان اینكه هم اكنون ارتباط خوبی بین وزارت كشور و شورای نگهبان وجود دارد، اظهار كرد: ستاد انتخابات استان بر رعایت قانون تاكید دارد و انتظار می رود هیأت های اجرایی نیز به این امر اهتمام ورزند و باید تلاش شود كه در اجرای انتخابات هماهنگی كامل بین هیأت های اجرایی و هیات های نظارت برقرار شود.
وی به برگزاری آزمون انتخاباتی از فرمانداران اشاره كرد و افزود: نتایج این آزمون مثبت ارزیابی شده است و با توجه به اینكه این امر برای اولین بار در كشور اتفاق افتاده اقدامی خوب و مثبت تلقی می شود.
عقدایی به گزینش 30 نفر هیأت اجرایی در شهرستان ها اشاره كرد و افزود: ملاك انتخاب این افراد جناح و گرایش سیاسی آنان نیست بلكه باید به معنای واقعی معتمد محل و خوشنام باشند.
وی با اشاره به الكترونیكی شدن انتخابات امسال گفت: در این راستا آموزش هایی داده شده است و در صورت لزوم این آموزش ها تكرار خواهد شد زیرا مجریان انتخابات باید توجیه و دقت نظر داشته باشند.
عقدایی افزود: از دیدگاه سایر كشورها، سنجش مردمی بودن نظام و مقبولیت آن در بین مردم، رای ملت است و باید در این راستا دقت زیادی صورت گیرد كه جایی برای شك و شبهه باقی نماند.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به تاكیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات گفت:‌ هرچه اعتماد مردم به مجریان انتخابات بیشتر شود از یك طرف شور و نشاط انتخاباتی ایجاد خواهد شد و باعث حضور پرشور مردم می شود و از طرف دیگر شاهد رقابتی سالم در بین نامزدها خواهیم بود كه همراه با رفاقت، شاهد رقابت نیز در بین آنها خواهیم بود و نتیجه آن برای كشور بسیار تعیین كننده است.
در این جلسه كمیته های زیر مجموعه ستاد انتخابات استان نیز اقدامات خود را در قالب گزارش به ستاد ارائه كردند.
8114/ 6022