۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81810627
T T
۰ نفر
در عاشورای حسینی، ندای یا حسین (ع)در قم طنین انداز شد

قم- ایرنا- شهر مقدس قم در عاشورای حسینی در غم جانسوز شهادت حضرت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش در حزن و عزا فرو رفت و ندای یا حسین شهید در جای جای این شهر طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا ، شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ، امروز با دلی خونین و بغضی در گلو، در سوگ شهادت امام حسین (ع) مجالس سوگواری برپا كرده و اشك ماتم می ریزند.
امروز نوای یا حسین (ع) و یا ابالفضل العباس (ع) در جای جای استان قم به گوش می رسد و عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در سوگ امام مظلوم بر سرو سینه می زنند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز یكپارچه سیاهپوش و برنامه های مختلف عزاداری در این مكان مقدس برپا شده است.
زائران كریمه اهل بیت(س) كه از نقاط مختلف كشور به قم آمده اند نیز با چشمانی اشكبار و دلی شكسته دركنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سوگنامه می خوانند و در غم جانكاه شهادت حضرت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش عزاداری می كنند.
ام القرای جهان اسلام امروز شاهد عاشقانه ترین عزاداریها از سوی زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) است كه همگام با ملكوتیان بر سرو سینه می زنند و اشك ماتم می ریزند.
دسته جات عزاداری نیز درقالب هیاتهای سینه زن و زنجیر زن پس از عبور از خیابانهای اصلی شهر وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شده و این مصیبت بزرگ را به آن بانوی گرامی اسلام تسلیت می گویند.
حضور جوانان و نوجوانان و حتی كودكان در آیین های عزاداری و دسته جات سوگواری جلوه خاصی به این آیین باشكوه و معنوی داده و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در قم طنین انداز شده است.
در دفاتر مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری درقم نیز به همین مناسبت آیین های سوگواری برقرار است و سخنران درخصوص جریانات مربوط به روز عاشورا ،فلسفه قیام امام حسین (ع) و پیام این روز مطالبی را بیان می كنند.
امروز علاوه بر دسته های عزاداری محلات گوناگون شهر قم، هیات های عزاداری طلاب غیرایرانی همچون كشورهای؛ پاكستان، هند و افغانستان همراه با سایر دسته های عزاداری به سمت حرم مطهر در حركت هستند.
بیرق ها و علم های عزاداری برافراشته شده اند؛ طبل ها، سنج ها و شیپورها به صدا درآمده اند و مردم مومن و خداجوی استان قم به همراه زائران با زنجیرزنی و سینه زنی برای حضرت سید الشهدا (ع) و خاندان و یاران مظلوم ایشان در كربلا به عزاداری و مرثیه سرایی می پردازند.
زائران و مجاوران حرم مطهر كریمه اهل بیت (س) نیز لباس سیاه بر تن كرده اند و در سوگ سالار شهیدان كربلا و یارانش می گریند و با فریاد یا حسین (ع) و یا ابوالفضل عباس (ع)، با امام زمان (عج) خود پیمان می بندند كه از پیروان راستین امامان معصوم (ع) باشند و برای همیشه در تاریخ، مكتب عاشورا را زنده نگه دارند و با ستمگران عالم مبارزه كنند و زیر بار ظلم و ذلت نروند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی و برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی در رابطه با وقایع عاشورا از دیگر برنامه های انجام شده توسط هیات های مختلف مذهبی قم است.
در چنین روزی؛ در دهم محرم سال 61 هجری قمری امام حسین (ع) با اهل بیت و یاران باوفایش در سرزمین كربلا (نینوا) به مصاف لشكر ستمگر یزیدیان رفت تا این درس را به تاریخ و پیروان خود بدهد كه مسلمانان زیر بار ظلم نمی روند و با زورگویان و ستمگران در همه حال مبارزه می كنند و از پای نمی نشینند
7406/ 6133/1352
۰ نفر