۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
کد خبر: 81812890
T T
۰ نفر

2 محموله به وزن 538 تن در بندر خلیج فارس تخلیه شد

۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
کد خبر: 81812890
2 محموله به وزن 538 تن در بندر خلیج فارس تخلیه شد

بندرعباس - ایرنا - معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 2 محموله به وزن مجموع 538 تن در بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تخلیه شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدعلی اصل سعیدی پور افزود: این محموله ها شامل 2 دستگاه برج میعانات گازی به ترتیب با وزن 380 تن و 158 تن است كه به دست مهندسان توانمند كشور در بندر خرمشهر ساخته شده است.
وی ادامه داد: هر یك از این برج ها 22 متر طول ، پنج مترعرض و چهار متر ارتفاع داشت و برای تخلیه آنها از كشنده های بوژی(دستگاهی برای حمل كالاهای حجیم و سنگین) با 28 محور استفاده شد.
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهاركرد: این دو دستگاه برج كه از سنگین ترین محموله نگله ای می باشند ، توسط شناورهای بارج و یدك كش از خرمشهر به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حمل شد كه با توجه به جریان های مد دریا ، تخلیه آن در كمتر از 45 دقیقه به پایان رسید.
سعیدی پور اضافه كرد: این محموله ها پس از انجام تشریف های گمركی ، در پالایش گاه نفت ستاره خلیج فارس نصب می شود.
این مقام مسئول ، وجود دو هزار و 400 هكتار محوطه عملیاتی ، ارائه خدمت شبانه روزی و حمل میزان قابل توجهی كالا را از جمله تمهیدهای بندر شهید رجایی برای توسعه مشاركت بخش خصوصی در زمینه فعالیت های بندری عنوان كرد.ك/1
7195/6048
۰ نفر