۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81816103
T T
۰ نفر

هشدارشيلات هرمزگان به پرورش دهندگان ميگو

۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81816103
هشدارشيلات هرمزگان به پرورش دهندگان ميگو

بندرعباس- ايرنا- معاون آبزي پروري شيلات هرمزگان با اشاره به احتمال كاهش دماي هوا در ماه هاي باقي مانده فصل پاييز، گفت: پرورش دهندگان هرچه سريع تر نسبت به برداشت ميگو از مزارع خود اقدام كنند.

علي كريمي روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا با هشدار به فعالان عرصه پرورش ميگو، اظهاركرد: نوسان جوي به ويژه كاهش درجه آب و هوا - در آبان و آذر- منجر به مرگ و مير و تلف شدن در مزارع پرورش ميگو مي شود.
اين مقام مسئول در اداره كل شيلات هرمزگان بهترين بازدهي و ضريب رشد ميگوي 'وانامي' را در دماي بين 28تا 31درجه عنوان و ابراز داشت: هرگونه تغييرآب و هوا كه منجر به كاهش دماي آب مزارع شود بيشترين ضرر و زيان را به پرورش دهندگان ميگو وارد مي كند.
دراطلاعات منتشره شيلات ايران از هرمزگان بعنوان دومين استان توليد ميگوي پرورشي بعد از بوشهر نام برده شده است.
وسعت مزارع پرورش ميگوي هرمزگان حدود 10 هزار هكتار اعلام شده كه دو هزارو 300 هكتار آن فعال است و پيش بيني شده امسال افزون بر هفت هزارتن ميگو از اين مزارع برداشت شود كه دراين صورت 15درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته خواهد بود.
از تياب شمالي و جنوبي ميناب، كولغان در بندرعباس، سايه خوش در بندرلنگه ، بندر مقام در پارسيان، يكدار جاسك و سيريك بعنوان مهم ترين مراكز پرورش ميگو در هرمزگان نام برده شده است.
هم اكنون بيش از دو هزار نفر در صنعت پرورش ميگوي هرمزگان مشغول به كارهستند.
ميگوهاي پرورشي مزارع هرمزگان از نوع وانامي هستند كه كاهش هزينه غذايي، ضريب رشد و بازماندگي بالا، مقاوم بودن به بيماري ها و داشتن دوره رشد كوتاه تر نسبت به گونه هاي ديگر از مهم ترين ويژگي هاي اين ميگو(وانامي) عنوان شده است.
فصل برداشت ميگوي پرورشي در استان هرمزگان از ابان آغاز و تا پايان آذرماه ادامه مي يابد.ك/3
6149/6048 /1596
۰ نفر