۶ آبان ۱۳۹۴، ۲۳:۳۵
کد خبر: 81816446
T T
۰ نفر
افزايش سفر گردشگران آمريكايي و اروپايي به دزفول

دزفول-ايرنا-سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول از افزايش سفر گردشگر آمريكايي و اروپايي به دزفول خبر داد و گفت:سفر گردشگران خارجي به دزفول همچنان رو به افزايش است.

يعقوب زلقي چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:جاذبه هاي گردشگري و نيز آثار باستاني دزفول مورد توجه گردشگران خارجي قرار گرفته است.
وي از سفر يك گروه از گردشگران آمريكايي و اروپايي به دزفول در روز چهارشنبه خبر داد و گفت:اين گروه در قالب يك تور 21 نفره از كشورهاي آمريكا ، هلند ،‌انگليس ، آلمان و پرتغال به دزفول سفر كرده و از پل باستاني ، سازه هاي آبي و نيز رودخانه دز ديدن كردند.
زلقي با اشاره به استقبال گردشگران خارجي از جاذبه هاي گردشگري دزفول گفت:از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 300 گردشگر خارجي در سفر به ايران از آثار باستاني و جاذبه هاي گردشگري دزفول ديدن كردند.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي دزفول افزود:دزفول با دارا بودن جاذبه هاي فراوان از جمله معماري سنتي بافت قديم ،سازه هاي آبي ،رودخانه دز و پل باستاني مقصد خوبي براي گردشگران خارجي است.
زلقي حضور اين گردشگران را فرصتي براي معرفي آثار باستاني و تاريخي بي نظير و منحصر بفرد دزفول دانست و گفت:با معرفي آثار باستاني دزفول همچنان شاهد افزايش سفر گردشگران خارجي به اين شهرستان خواهيم بود.
دزفول با آثار تاريخي و باستاني متعدد از ظرفيت بالايي در زمينه گردشگري برخوردار مي باشد.
شهر باستاني جندي شاپور ، بافت آجري ، آسياب هاي آبي و پل باستاني از جمله آثار تاريخي دزفول مي باشند.
پل قديم دزفول حدود 1700 سال پيش به دستور شاپور اول ساساني بر روي رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در رديف آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
دانشگاه جندي شاپور (گندي شاپور) كه بقايايي از آن در اطراف دزفول باقي مانده در عصر خود معتبرترين مركز علمي جهان بود كه رشته هايي چون پزشكي و نجوم در آن تدريس مي شد.
آثار برجاي مانده اين شهر كه ظرفيت ثبت جهاني را دارد در 24 شهريور سال 1310 به شماره 46 در رديف آثار ملي به ثبت رسيد.
6068