۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81818102
T T
۰ نفر
بسیاری از نوحه سرایی ها ومداحی های امروزی نا مناسب و بی اثر است

اصفهان- ایرنا- امام جمعه موقت اصفهان گفت: نوحه ها و مداحی ها فرد را منقلب می كرد اما متاسفانه بسیاری از نوحه سرایی ها و مداحی های امروزی نامناسب و بی اثر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در میدان امام اصفهان با اشاره به عزاداری ایام محرم و تشكر از مردم ادامه داد: مكتب امام حسین(ع) اعتقادی، دینی، سیاسی و دربرگیرنده تمامی ارزشهاست.
وی بسیاری از مداحی ها و نوحه های كنونی را بدون اثر خواند و بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر نوحه سرایی و مداحی تاكید كرد .
میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین فلسفه شعائر خاطرنشان كرد: انسان درهیچ زمانی از شیطان در امان نیست و اسلام مجموعه ای از شعور و شعائر الهی است كه این شعارها نماد مبارزه با شیطان به حساب می آید.
او افزود: امام (ره) آمریكا را شیطان بزرگ خواندند و نباید از شیطان بزرگ غافل شویم.
میردامادی در ادامه به لزوم آگاهی مسئولان در اجرای برجام اشاره كرد و افزود: همه باید مراقب نفوذ فرهنگی باشند و دولت در اجرای برجام طبق تاكیدات رهبر معظم انقلاب عمل كند .
میردامادی با تجلیل از هشتم آبانماه سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده ، روزنوجوان و روز بسیج دانش آموزی گفت: رحمت خدا بر این شهید عالیقدر كه در هنگام نیاز به جانفشانی، نارنجك به خود بست و تانك دشمن را منهدم كرد .
میردامادی با اشاره به روز 13 آبان نیز خاطرنشان كرد: در این روز بنا به فرموده امام راحل (ره) انقلاب دومی رخ داد كه از انقلاب اسلامی سال 57 نیز اهمیت بیشتری داشت و ضربه ای محكم برای دشمن بود و عزت ایران را افزایش داد.
امام جمعه موقت اصفهان اضافه كرد: تفاوت بین سلم و تسلیم را باید در اسلام دید، زیرا اسلام نه دین تسلیم بلكه دین مسالمت است.
وی همچنین برضرورت برنامه ریزی برای حضور هرچه بیشتر مردم در نماز جمعه تاكید كرد.
خطیب نماز جمعه اصفهان همچنین در ارتباط با نام گذاری برخی فروشگاه ها و خیابان ها انتقاد كرد و خواستار تعیین نام مناسب و شایسته برای این مكان ها شد.
6020 / 1339