۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81819145
T T
۰ نفر
انتقاد مبل فروشان سنندجي نسبت به برپايي نمايشگاه سراسري مبل در اين شهر

سنندج - ايرنا - شماري از بازاريان از جمله صنف مبل فروشان شهرستان سنندج روز شنبه در انتقاد به برگزاري نمايشگاه هاي متعدد مبلمان در سنندج در مقابل اتاق اصناف اين شهر گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين گردهمايي كه با حضور حدود 50 نفر از اعضاي صنف مبل فروشان سنندج برگزار شد، مبل فروشان خواستار لغو نمايشگاه مبلمان كه قرار است 11 آبان با حضور توليد كنندگان مبل سراسر كشور در سنندج برگزار شود، شدند.
يكي از مبل فروش هاي سنندجي در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه يازدهم آبان سال جاري نمايشگاه مبلمان در محل دائمي نمايشگاه هاي سنندج با حضور غرفه داراني از استان هاي ديگر برگزار مي شود، گفت: اين نمايشگاه سبب كسادي بازار مبل فروشان سنندج و از دست دادن مشتريان مي شود.
مرادي دليل حضور خود در اين محل را اعتراض نسبت به برپايي نمايشگاه مبل عنوان كرد و خواستار لغو اين نمايشگاه در سنندج شد.
يكي ديگر از مبل فروشان اظهاركرد: در كنار هر نمايشگاهي از نمايشگاه جهيزيه، سرويس خواب و حتي نمايشگاه هاي خشكبار، غرفه هايي براي عرضه مبل توليدكنندگان كشور نيز داير مي شود و اين باعث كساد بازر صنف مبل فروشان سنندج شده است.
وي برگزاري اين نمايشگاه ها را به ضرر صنف مبل فروشان استان دانست و گفت: مردم با اين ديد كه در نمايشگاه كالاي با كيفيت و ارزان تر نسبت به قيمت بازار عرضه مي شود براي خريد مبل به نمايشگاه ها مراجعه مي كنند و ما مشتريان خود را از دست مي دهيم.
وي با اشاره به اينكه در طول سال نمايشگاه هاي مختلفي برگزار مي شود و در هر نمايشگاه غرفه اي هم به فروش و عرضه مبلمان اختصاص داده مي شود از بر پايي نمايشگاه مبل گله مند بود.
يكي ديگر مبل فروش هاي معترض گفت: هزينه هاي زيادي بر دوش من است من در سال جاري هفت ميليون تومان ماليات پرداخت كرده ام، پول عوارض و هزينه هاي جانبي نيز پرداخت مي كنم لذا خواهان لغو نمايشگاه مبل هستيم.
احمدي ادامه داد: با وجود اينكه ما اجناس با كيفيت و با قيمت مناسب داريم اما همشهريان، ديگر از ما خريد نمي كنند و براي خريد به نمايشگاه مبل مراجعه مي كنند اين امر ضرر زيادي به مبل فروش ها وارد مي كند و سبب كسادي بازار ما مي شود.
مردوخي از ديگر مبل فروشان سنندجي گفت: امسال براي هشتمين بار است كه نمايشگاه مبلمان با حضور غرفه داراني از استان هاي ديگر در سنندج برپا مي شود.
عزت پور رئيس اتاق اصناف استان كردستان نيز در اين تجمع ضمن گوش دادن به خواسته هاي مبل فروش ها گفت: من به دليل اينكه مي دانم هزينه هاي زيادي بر دوش اصناف است نه تنها با برپايي نمايشگاه مبل بلكه با برپايي تمام نمايشگاه هاي عرضه كالا در شهر سنندج مخالف هستم.
وي تاكيد كرد: اين نمايشگاه آخرين نمايشگاهي است كه در سنندج برگزار مي شود و از اين تاريخ به بعد ديگر هيچ نمايشگاه مبل فروشي در سنندج برگزار نخواهد شد.
بختيار خليقي معاون بازرگاني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان نيز در تماس تلفني با عزت پور رئيس اتاق اصناف استان در جمع معترضان برپايي نمايشگاه مبل گفت: نمايشگاه مبل 11 آبان سال جاري در سنندج برپا مي شود اما از اين تاريخ به بعد قول مساعد مي دهم كه هيچ نمايشگاهي در سنندج برگزار نخواهد شد.
عزت پور گفت: در اين نمايشگاه كالاهاي عرضه شده از حيث كيفيت و قيمت نظارت مي شود و اجناس زير قيمت بازار عرضه مي شود.
يكي از بازرسان اصناف نيز گفت: فروشندگان بايد در اين نمايشگاه فاكتور فروش به مشتري تحويل دهند اما اين كار را نمي كنند مردم بايد از فروشنده درخواست فاكتور كنند.
قادري برپايي نمايشگاه را با توجه به نيازهاي مردم، به نفع جامعه دانست و گفت: برپايي اين نمايشگاه هم با اين هدف برپا مي شود.
اين تجمع بعد از دو ساعت با قول مناسب بختيار خليقي معاون بازرگاني سازمان صنعت، معدن تجارت كردستان مبني بر جلوگيري از برگزاري دوباره نمايشگاه مبل فروشي پايان يافت.ك/4
2077/7352/1904
۰ نفر