۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳
کد خبر: 81819452
T T
۰ نفر
توسعه صنعت سيستان نيازمند بخشودگي سود و جرائم بانكي است

زاهدان- ايرنا- نماينده مردم سيستان (زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز) در مجلس شوراي اسلامي گفت: به منظور توسعه صنعت و بازگشت توليد كنندگان به چرخه توليد بايد سود و جرائم كمر شكن بانكي بخشيده شود.

به گزارش ايرنا سيد باقر حسيني روز شنبه در ديدار معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي كشور با صنعتگران سيستان در شهرستان هامون اظهار داشت: با توجه به اينكه سرمايه گذاران منطقه سيستان افراد بومي هستند با اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه ها چرخه اقتصاد منطقه فلج شد.
وي افزود: در نشست هاي قبلي با برخي مسئولان به نتايج خوبي رسيده ايم اما متاسفانه بانك ها با مردم همراهي نكردند و فشار سود، جرائم و معوقه هاي بانكي باعث تعطيلي بسياري از واحدهاي توليدي شد.
وي خاطر نشان كرد: بسياري از سرمايه گذاران سيستان خانه و زندگي خود را فروخته اند تا در اين منطقه اشتغال زايي كنند كه بايد به آنان توجه ويژه كرد.
دكتر حسيني با تبريك تصويب منطقه آزاد تجاري صنعتي سيستان در شوراي عالي مناطق آزاد كشور تصريح كرد:نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز براي كمك به مردم محروم سيستان طرح ايجاد منطقه آزاد تجاري صنعتي سيستان را تصويب مي كنند.
نماينده ديگر مردم سيستان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: در صورتي كه دولت از اين منطقه استراتژيك و مرزي حمايت نكند ممكن است مشكلاتي براي منطقه و در نتيجه براي كشور ايجاد شود.
حليمه عالي تصريح كرد: براي حل مشكل واحدهاي توليدي اين منطقه بايد سودهاي بانكي و جرائم بخشيده شود.
وي خاطر نشان كرد: هم اينك بسياري از واحدهاي توليدي شمال سيستان و بلوچستان با تغيير كاربري توانسته اند بار ديگر به چرخه توليد بازگردند.
يكي از توليدكنندگان شهر بنجار از توابع شهرستان زابل نيز در اين نشست اظهار داشت: در منطقه سيستان شهرك صنعتي وجود دارد اما از فعاليت كارخانه خبري نيست.
محمد عظيمي افزود: براي ساخت كارخانه در شهر بنجار خانه و زمين هاي خود را فروخته ام با اين وجود تاكنون 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است اما ارگان هاي دولتي در اين كار همراهي نمي كنند.
وي تصريح كرد: برخي مسئولان به توسعه سيستان توجهي ندارند به طوري كه رئيس سازمان صنعت و معدن نيز به اين موضوع اذعان داشته و از نبود لزوم ايجاد كارخانه و صنعت در سيستان سخن گفته است.
احمد نجفي به عنوان نماينده صنعتگران سيستان نيز گفت: سود و جرائم بانكي كمر توليد كننده ها را شكسته است و بايد براي اين موارد شرايط خاصي در نظر گرفته شود.
وي با اشاره به همكاري نكردن بانك ها در توسعه صنعت سيستان ادامه داد: يكي از راه هاي توسعه صنعت تسهيل در صادرات اجناس است كه اميدواريم اين امر براي منطقه سيستان در نظر گرفته شود.
سيد محمدعلي سيد ابريشمي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي كشور صبح امروز شنبه وارد سيستان شد و پس از بازديد از شهرك هاي صنعتي شهرستان هيرمند و هامون در فرمانداري شهرستان هامون با صنعتگران سيستان ديدار كرد و پس از آن سيستان را به مقصد شهرستان ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان ترك كرد.
7311 / 6081/ 6075
۰ نفر