۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۳۵
کد خبر: 81821076
T T
۰ نفر
فرمانده نیروی هوایی ارتش وارد چین شد

پكن - ایرنا - فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یك هیات عالیرتبه نظامی، ساعتی پیش وارد شهر پكن پایتخت جمهوری خلق چین شد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» این سفر را در پاسخ به دعوت رسمی ژنرال «ماشیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین و در راستای توسعه مناسبات و همكاریهای دوجانبه انجام داده است.
وی در بدو ورود به فرودگاه پكن مورد استقبال چند تن از مقامات عالیرتبه نیروی هوایی چین و مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در پكن قرار گرفت.
بسترسازی همكاری های دوجانبه میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و چین در ابعاد مختلف، همكاری های آموزشی و تقویت مناسبات دوجانبه از اهداف مهم سفر فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین عنوان شده است.
وی قرار است عصر فردا (دوشنبه) با ژنرال «ماشیائوتیان» همتای چینی خود دیدار داشته باشد و محورهای همكاریهای دوجانبه را بررسی نماید.
فرمانده نیروی هوایی كشورمان همچنین در سفر چهار روزه خود به چین قرار است از شركت كاتیك (CATIC) از شركت های زیر مجموعه سازمان هوافضای چین و نریت (NRIET) شركت فعال در حوزه الكترونیك هوایی و همچنین مركز كنترل و دفاع هوایی در شهر پكن بازدید داشته باشد.
ملاقات با ژنرال «خوجی لیانگ» معاون كمیسیون نظامی مركزی چین دیگر برنامه، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» است كه روز چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد.
همچنین بر اساس برنامه اعلام شده، فرمانده نیروی هوایی كشورمان روز پنجشنبه با سفر به شهرهای «جی نان» و «شی ان» ضمن حضور در لشگر 19 هوابرد چین و دانشكده مهندسی نیروی هوایی این كشور، از شركت های XAC و FACRI نیز دیدن كرده و از نزدیك با فعالیت های آنان آشنا می شود.
فرمانده نیروی هوایی كشورمان قرار است روز جمعه هفته جاری با ترك شهر «شی ان»، به سفر چهار روزه خود به چین خاتمه دهد.
آساق*1597