۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81821151
T T
۰ نفر
شبكه كانادایی:ائتلاف آمریكایی عامل كشتار 600 غیرنظامی در عراق و سوریه است

تهران-ایرنا- یك شبكه كانادایی گزارش داد كه براساس تحقیقات انجام شده، ائتلاف تحت امر آمریكا در 50 مورد معتبر حملات به مواضع غیرنظامیان در عراق و سوریه در كشته شدن 600غیر نظامی نقش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سی بی سی كانادا، آمار 600 غیرنظامی كشته شده در حملات ائتلاف آمریكایی ضد داعش در عراق و سوریه مغایر با آمار اعلام شده از سوی فرماندهی مركزی آمریكا است. این فرماندهی پیشتر اعلام كرده بود كه تنها 2 غیرنظامی در این حملات هوایی كشته شده اند.
«كریس جنكز» قاضی مشاور نظامی بازنشسته آمریكا كه در مورد موضوع تلفات غیرنظامیان در جنگ اول عراق تحقیقات كرده است، گفت: انتظار ندارم كه ائتلاف تحت امر آمریكا در مورد این تحقیقات خشنود شود اما این تحقیقات بخشی از درگیری های مسلحانه است.
تاكنون كانادا اعلام كرده كه در درگیری های عراق و سوریه 181 حمله هوایی انجام داده و 496 حمله ترتیب داده اما هیچ غیرنظامی در این حملات هوایی كشته نشدند.
«ایروارز» یك گروه از روزنامه نگاران مستقل در لندن آمار تلفات غیرنظامی در این درگیری ها را ثبت می كنند. این گروه تقریبا 250 مورد را بازبینی و اعلام كرده است كه بیش از100 مورد از آن ( كه احتمالا یك هزار كشته به همراه داشته) معتبر هستند.
ارتش آمریكا اعلام كرده در جریان حدود 100 مورد اتهام در این رابطه قرار دارد و مدعی شد كه 74 مورد از این مورد معتبر نیستند.
بر اساس این گزارش،تحقیقات مستقل انجام شده در جهت بازبینی صدها مورد از تلفات غیرنظامیان به دنبال حملات ائتلاف آمریكایی در عراق و سوریه، اعتبار ارزیابی های ارتش های امریكا و كانادا را زیر سوال برده است.
اروپام**9234**1010
۰ نفر