۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81821982
T T
۰ نفر
10 گروه جهادي سپاه ايلام در محله بانبرز كار امداد رساني را بر عهده دارند

ايلام - ايرنا - فرمانده سپاه امير المومنين (ع) گفت: 10 گروه جهادي سپاه استان با بسيج نيروهاي مهندسي، حمل و نقل و امدادي در منطقه بانبرز ايلام همچنان در حال پاكسازي و بهسازي معابر عمومي و منازل مردم از گل و لاي و آبگرفتگي ها هستند.

سردار سرتيپ پاسدار سيد صادق حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 16 دستگاه مختلف مهندسي سپاه شامل لودر، گريدر، بيل مكانيكي، جرثقيل، كمپرسي 10 تن، تانكر حمل آب با ظرفيت 19 هزار ليتر و تعدادي خودرو مخصوص حمل و نقل و آمبولانس با استقرار در اين منطقه در حال كمك رساني به مردم آسيب ديده هستند.
وي يادآور شد: با توجه به هشدارهاي هواشناسي در خصوص بروز آبگرفتگي و جاري شدن سيل، سپاه از چند روز قبل از بارندگي ها اقدام به آماده سازي و بسيج نيروها و تجهيزات خود كرده بود و همزمان با جاري شدن سيل اين تجهيزات به منطقه محروم و سيل زده بانبرز با صلاح ديد ستاد مديريت بحران استان منتقل شد.
سردار حسيني افزود: بيشتر منازل منطقه بانبرز به علت ساخت و سازهاي غير اصولي در حاشيه سيلبند هاي پوشيده شده احداث شده اند و بارش سيلابي اخير باعث تخريب پوشش سيل بند و تبديل آن به يك شيار عميق و مدفون شدن گل و لاي و رسوبات در آن شد و همين موضوع موجب بغرنج تر شدن اوضاع ساكنان منطقه شد.
وي گفت: با توجه به امكان تداوم بارش ها، با اقدام هاي پيشگيرانه در حال لايروبي، خاك و گود برداري از سيل بند هستيم و از همان ابتداي وقوع سيل تاكنون فعاليت ها ادامه دارد و تا پاكسازي كامل نيروهاي سپاه در منطقه مستقر هستند.
وي تاكيد كرد: پاكسازي معابر، كوچه ها و خيابان هاي منطقه از سنگ، كلوخ، گل و لاي و انتقال اين موانع خطر آفرين به جاهاي ديگر، نجات جان افراد و ماشين هاي گرفتار در سيل، پاكسازي منازل از آثار سيل، آبرساني به خانوارهاي فاقد آب و توزيع محدود بسته هاي غذايي از اقدامات انجام شده است.
سردار حسيني با بيان اينكه اين اقدام ها تا زمانيكه منطقه وضعيت عادي به خود بگيرد ادامه دارد، گفت: وجود باكس هاي شركت گاز از جمله موانعي است كه تا حدودي موجب كندي كارها شده كه بايد اين باكس ها و انشعابات با همكاري نيروها و امكانات شركت گاز بجاي امن از خطر سيلاب منتقل شوند.
فرمانده سپاه استان ايلام افزود: بانبرز يكي از مناطق محروم و آسيب پذير و البته پر جمعيت ايلام است كه در سيل اخير خسارت هاي زيادي را متحمل شده كه رفع مشكلات و جبران خسارت هاي مردم نيازمند توجه و نگاه ويژه مسئولان است.
حضور دكتر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به همراه مسئولان ارشد استان در محله بانبرز ساعت هايي پس از حادثه وقوع سيل، بيانگر عمق فاجعه و خسارت هاي ناشي از سيل به اين منطقه است.
بارش شديد و بي سابقه 330 ميلي متري باران در سه روز پاياني هفته گذشته در شهر ايلام باعث جاري شدن سيل و آبگرفتگي بيش از 20 هزار واحد مسكوني، تجاري، صنعتي و اداري اين شهر و خسارت به بيش از يك هزار دستگاه خودرو شد اين سيلاب همچنين چهار كشته و 20 مصدوم نيز به جا گذاشت.
بر اساس برآوردها بيش از 10 هزار ميليارد ريال در نتيجه اين سيل خسارت به تاسيسات زيربنايي، زيرساخت ها، مسيل ها، منازل مسكوني و واحدهاي تجاري، خودروها و فضاهاي عمومي وارد شده است.
2077/7172/9002
۰ نفر