۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۳۲
کد خبر: 81822476
T T
۰ نفر
رقابتی شدن تعرفه‌‌‌ پروازهای عبوری انقلابی در ترانزیت هوایی است

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت فرودگا‌ههای كشور گفت: در صورتی كه تعرفه‌ پروازهای عبوری را رقابتی كنیم یك انقلاب در ترانزیت هوایی كشور رخ می‌دهد، اما این اتفاق بزرگ معطوف به همكاری سایر نهادهای امنیتی و نظامی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رحمت الله مه آبادی در خصوص آخرین وضعیت اقدامات شركت فرودگاه‌های كشور و سایر نهادها برای حفظ و افزایش پروازهای عبوری از فضای آسمان كشور، اظهار داشت: اصولا رفت و آمد پروازها از فضای سرزمین هر كشوری مبتنی بر اقتصادی بودن مسیرهای پروازی است.
وی با بیان آنكه اگر بتوانیم مسیرهای كوتاه با تعرفه‌های رقابتی داشته باشیم می‌توانیم از حداكثر ظرفیت لازم برای حفظ و افزایش پروازهای عبوری از كشور بهره‌ ببریم، افزود: شركت فرودگاه‌های كشور به تنهایی نمی‌تواند درباره ایجاد مسیرهای هوایی و اصلاح تعرفه‌ها تصمیم‌گیری كند.
مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور با اشاره به پیچیدگی‌های ساختار فضای كشور، گفت: پیچیدگی‌های راه‌های هوایی منجر به طولانی شدن مسیرهای پروازی ایرلاین‌ها می‌شود.
مه آبادی تاكید كرد: با توجه به اینكه كوتاه ‌ترین فاصله بین دو نقطه، یك خط مستقیم است بنابراین اگر بتوانیم در فضای كشور خطوط هوایی مستقیم ایجاد كنیم، تعداد این خطوط را به صورت موازی و یكطرفه با كمترین تقاطع افزایش دهیم و از طرف دیگر اگر تعرفه‌های پروازهای عبوری را رقابتی كنیم یك انقلاب در ترانزیت هوایی كشور رخ می‌دهد، اما این اتفاق بزرگ معطوف به همكاری نهادهای امنیتی ونظامی است تا مطابق گذشته بتوانیم راه‌های جدید مستقیم و یك‌طرفه را در فضای كشور ایجاد كنیم و ظرفیت پروازهای عبوری از آسمان ایران را افزایش دهیم.
مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور با بیان آنكه از طرف دیگر شركت فرودگاه‌ها برای تعرفه‌گذاری نیازمند برخورداری از اختیارات لازم است، گفت: برای انجام این مهم باید از مشاوره‌های نهادهای بین‌المللی استفاده تا بتوانیم تعرفه‌های مناسبی را وضع كنیم، اما متاسفانه در این زمینه با محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم.
وی گفت: شورایعالی امنیت ملی و نهادهای نظامی با جدیت موضوع اصلاح ساختار فضای كشور برای مدیریت پروازهای عبوری را دنبال می كنند، البته این نهادها نیز محدودیت‌هایی دارند و اینگونه نیست كه این نهادها برای تحقق خواسته‌های شركت فرودگاه ‌ها محدودیت نداشته باشند، بنابراین برای حفظ و افزایش پروازهای عبوری ازآسمان كشور باید در جهت ایجاد مسیرهای مستقیم و موازی هوایی و اصلاح تعرفه‌ها حركت كنیم.
اقتصام(1)1108**1558
۰ نفر