۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۳۶
کد خبر: 81822482
T T
۰ نفر
توسعه بخش آموزش زبان فارسی دانشگاه حمص سوریه آغاز شد

دمشق – ایرنا – احمد مفید رییس دانشگاه البعث شهر حمص سوریه ومصطفی رنجبر شیرازی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این كشور دیدار و راه های تقویت همكاری های مشترك در خصوص توسعه بخش زبان فارسی دانشكده ادبیات این دانشگاه را بررسی كردند.

به گزارش ایرنا، احمد مفید و رنجبر شیرازی همچنین روند فعال سازی توافقنامه های امضا شده بین دانشگاه البعث سوریه ودانشگاه های ایرانی را به منظور پیشرفت فرآیند علمی در دو كشور مورد بحث و بررسی قرار دادند.
احمد مفید بر اهمیت تبادل كارشناسان و حمایت از بخش فارسی دانشكده ادبیات دانشگاه البعث در شهر حمص از لحاظ تامین اساتید و نیروهای مجرب علمی تاكید كرد.
وی همچنین خواستار امضای توافقنامه های جدید علمی و آموزشی بین دانشگاه البعث حمص با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شد.
رییس دانشگاه البعث به همراه رنجبر شیرازی كه به شهر حمص سفر كرده بود، از بخش های مختلف این دانشگاه و دانشكده های آن بازدید كردند و احمد مفید توضیحات مبسوطی از زمینه های مناسب آموزش های علمی و ادبی در این دانشگاه با وجود شرایط سخت استان حمص ارائه كرد.
رایزن فرهنگی ایران در سوریه نیز ادامه فعالیت های علمی و آموزشی در دانشگاه های سوریه را دلیلی بر پیروزی ملت سوریه بر جهل و تروریسم تكفیری كه درصدد مشوش ساختن مراكز علمی و تمدنی است، خواند.
وی تاكید كرد كه خوشبختانه تروریست های تكفیری در تحقق این هدف شوم خود با وجود ملتی كه به علم و آموزش اهتمام ویژه دارد، ناكام مانده اند.
رنجبر شیرازی خاطرنشان كرد كه همكاری بین دو كشور در زمینه های مختلف علمی ، دانشگاهی و آموزشی ادامه می یابد و جمهوری اسلامی ایران برای فعال شدن بخش آموزش زبان فارسی در دانشگاه حمص كمك های لازم از جمله كتاب های ویژه ادبیات فارسی و مرجع را ارائه می كند.
وزارت آموزش عالی سوریه و وزارت آموزش ، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران توافقنامه ای را در زمینه آموزش عالی و تبادل دانشجو و استاد برای سال های 2015 تا 2017 امضا كرده اند.
خاورم ** 1324