۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۸:۳۷
کد خبر: 81822986
T T
۰ نفر

رشد 20 درصدي تعهدات خيرين مدرسه ساز در كردستان

۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۸:۳۷
کد خبر: 81822986
رشد 20 درصدي تعهدات خيرين مدرسه ساز در كردستان

سنندج- ايرنا- رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان كردستان گفت: تعهدات خيرين مدرسه ساز در سال جاري نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش ايرنا ابراهيم حسامي شامگاه دوشنبه در آيين افتتاح مدرسه حضرت رسول اكرم(ص) شهرستان قروه افزود: در سال جاري در استان كردستان 270 ميليارد ريال تعهدات خيرين بوده است كه اميدواريم تا پايان سال به 300 ميليارد ريال افزايش يابد.
به گفته وي امسال در استان 28 مدرسه توسط خيرين يا با مشاركت خيرين احداث شده است.
حسامي اظهار كرد: برخي از مدارس استان قدمت 40 ساله دارند و جزو مدارس تخريبي هستند و حتما بايد نوسازي شوند و در برخي از روستاها نيز با كمبود فضاي آموزشي مواجه هستيم كه به صورت دو نوبته اداره مي شود كه با كمك و مشاركت خيرين نياز به بازسازي و مقاوم سازي دارند.
وي از هزار و 500 كلاس درس در سطح استان كه نيازمند بازسازي و نوسازي هستند خبر داد و افزود: نيازمند كمك خيرين هستيم و فرهنگ مشاركت خيرين مدرسه ساز توسط اصحاب رسانه به ويژه صدا و سيما مي تواند نقش مهمي در امر مدرسه سازي ايفا كند.
حسامي، خيرين مدرسه ساز را به سه گروه داخل استان، خارج استان و خارج از كشور تقسيم كرد و افزود: در شرايط اقتصادي كشور، كمك هاي خيرين افزايش پيدا كرده كه اين توفيق بزرگي براي آموزش و پرورش است.
وي با اشاره به افتتاح مدرسه 12 كلاسه حاج عزت خادمي خير مدرسه ساز قروه اي افزود: اين مدرسه دولتي و نيمه تمام بود و بر اساس آيين نامه سازمان نوسازي مدارس، خيرين مي توانند در مدارس نيمه تمام مشاركت و سرمايه گذاري داشته باشند و به نام خود باقي بگذارند.
حسين الماسي مدير آموزش و پرورش شهرستان قروه هم در آيين افتتاح اين مدرسه گفت: اين مدرسه نخستين مدرسه شهرستان است كه كلاس ها به صورت موضوعي اداره مي شود و اين امر باعث ارتقاي سطح علمي دانش آموزان مي شود.
مدرسه حضرت رسول اكرم(ص) با زيربناي هزار و 483 متر مربع در سه طبقه و داراي 16 كلاس درس است كه پنج ميليارد و 500 ميليون ريال توسط خير و 12 ميليارد ريال نيز از اعتبارات دولتي هزينه شده است.
قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/2
7345/1904