۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۱
کد خبر: 81824581
T T
۰ نفر

40 درصد مساحت جنوب كرمان پهنه معدني معرفي شد

۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۱
کد خبر: 81824581
40 درصد مساحت جنوب كرمان پهنه معدني معرفي شد

جيرفت - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب كرمان گفت: در دو سال اخير حدود 40 درصد از مساحت جنوب استان كرمان معادل 14 هزار و 984 كيلومتر مربع در قالب پهنه هاي عظيم معدني شناسايي شد.

محمود اسكندري نسب روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون 30 درصد از پهنه هاي معدني شناسايي شده به مساحت 11 هزار و 299 كيلومتر مربع از طريق مزايده به سرمايه گذاران اين بخش واگذار شده است.
وي تصريح كرد: 10 درصد باقيمانده پهنه هاي معدني شناسايي شده نيز در آينده از طريق مزايده به سرمايه گذاران واگذار خواهد شد.
وي گفت: اين واگذاري موجب توسعه اكتشاف و در نهايت استخراج مواد معدني مي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب كرمان افزود: به منظور جدا شدن از وابستگي اقتصاد به نفت، شناسايي محدوده هاي معدني در دولت يازدهم در دستور كار قرار گرفته است.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه از دهه 50 به بعد اكتشافات پايه اي و هدفمند در جنوب استان كرمان انجام نشده لذا اين سازمان در راستاي شناسايي محدوده هاي معدني، رونق اكتشاف و استخراج و فرآوري مواد معدني اقدام به شناسايي پهنه هاي معدني كرده است.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب كرمان مستقل از مركز استان فعاليت مي كند و هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، فارياب، رودبار جنوب، كهنوج، قلعه گنج و منوجان را زير پوشش دارد.
7450/3028