۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۸
کد خبر: 81824618
T T
۰ نفر
وزارت بهداشت فلسطین: 17 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن 17 فلسطینی در درگیری های روز گذشته (سه شنبه) فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در طولكرم، صوریف و رام الله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام كرد: یك فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در منطقه عوفر شرق رام الله بر اثر اصابت گلوله به شدت زخمی شد و دو فلسطینی دیگر نیز در این درگیری دچار خفگی بر اثر استنشاق گاز اشك آور شدند.
این بیانیه حاكی است كه یكی از این افراد یك خانم 61 ساله است كه به دلیل ناراحتی ریوی بر اثر استنشاق گاز اشك آور به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شد.
در درگیری های روز گذشته نظامیان صهیونیست با فلسطینیان 10 نفر در طولكرم بر اثر اصابت گلوله و دو فلسطینی نیز بر اثر پرتاب سنگ از سوی صهیونیست ها زخمی شدند.
همچنین در صوریف نیز دو جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله صهیونیست ها زخمی شدند.
بیانیه وزارت بهداشت فلسطین حاكی است كه شمار فلسطینیان زخمی در درگیری با نظامیان صهیونیست از ابتدای اكتبر (مهر) تا سوم نوامبر(12 آبان) بالغ بر دو هزارو368 نفر می باشد كه بر اثر اصابت گلوله، سوختگی، جراحت و یا ضرب وشتم زخمی شده اند.
سیاست های متجاوزانه رژیم صهیونیستی در قبال شهر بیت المقدس اشغالی و طرح تقسیم زمانی و مكانی مسجدالاقصی از یك ماه پیش موجی از اعتراض های گسترده فلسطینیان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی را به راه انداخته است.
این اعتراض ها كه انتفاضه قدس نام گرفته با واكنش های شدید نظامیان صهیونیست و كشتار علنی جوانان فلسطینی روبه رو شده، تاكنون به شهادت دستكم 74 فلسطینی و زخمی و دستگیر شدن هزاران فلسطینی دیگر منجر شده است.
گروه های مختلف مردمی در جهان اسلام بویژه كشورهای عربی خواهان واكنش مناسب رهبران و سردمداران كشورهایشان به اقدام های رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین شده اند.
خاورم** 1453/1275
۰ نفر