۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳
کد خبر: 81828294
T T
۰ نفر

سفر 46 گردشگر اروپايي به دزفول

۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳
کد خبر: 81828294
سفر 46 گردشگر اروپايي به دزفول

دزفول - ايرنا - سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول از سفر 46گردشگر اروپايي از جاذبه هاي باستاني و گردشگري دزفول خبر داد و گفت:اين گردشگران از كشورهاي انگليس ، چك و اسلواكي بودند.

يعقوب زلقي روز شنبه به ايرنا افزود:اين گردشگران در قالب يك تور 15 نفره از كشور چك و اسلواكي و يك گروه 31 نفره از كشور انگلستان به همراه تعدادي از گردشگران داخلي در روزهاي پاياني هفته گذشته از جاذبه هاي گردشگري شهرستان دزفول ديدن كردند.
وي گفت:اين گردشگران ضمن اقامت يك روزه در در دزفول از ساحل رودخانه دز،بافت قديم ، آسياب هاي آبي و پل باستاني دزفول ديدن كرده و سپس راهي چغازنبيل در هفت تپه شدند.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول افزود:اوايل آبان ماه نيز 21 گردشگر از كشورهاي آمريكا ، هلند ، انگليس ، آلمان و پرتغال در سفر به ايران از جاذبه هاي باستاني و گردشگري دزفول ديدن كردند.
زلقي با اشاره به استقبال گردشگران خارجي از سفر به دزفول اظهار كرد:از ابتداي امسال تاكنون حدود 350 گردشگر خارجي از شكروهاي مختلف جهان از آثار باستاني و جاذبه هاي گردشگري دزفول ديدن كردند.
دزفول با آثار تاريخي و باستاني متعدد از ظرفيت بالايي در زمينه گردشگري برخوردار مي باشد.
شهر باستاني جندي شاپور ، 250 هكتار بافت آجري ، آسياب هاي آبي و پل باستاني از جمله آثار تاريخي دزفول مي باشند.
پل قديم دزفول كه حدود 1700 سال پيش به دستور شاپور اول ساساني بر روي رودخانه دز بنا شد در سال 1310 به شماره 84 در رديف آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
دانشگاه جندي شاپور (گندي شاپور) كه بقايايي از آن در اطراف دزفول باقي مانده در عصر خود معتبرترين مركز علمي جهان بود كه رشته هايي چون پزشكي و نجوم در آن تدريس مي شد.
آثار برجاي مانده اين شهر كه ظرفيت ثبت جهاني را دارد در 24 شهريور سال 1310 به شماره 46 در رديف آثار ملي به ثبت رسيد.
7278/6068