۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳
کد خبر: 81828410
T T
۰ نفر
46 گردشگر اروپایی از جاذبه های تاریخی دزفول دیدن كردند

دزفول - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول از سفر 46گردشگر اروپایی از جاذبه های باستانی و گردشگری دزفول خبر داد و گفت:این گردشگران از كشورهای انگلیس ، چك و اسلواكی بودند.

یعقوب زلقی روز شنبه به ایرنا افزود:این گردشگران در قالب یك تور 15 نفره از كشور چك و اسلواكی و یك گروه 31 نفره از كشور انگلستان به همراه تعدادی از گردشگران داخلی در روزهای پایانی هفته گذشته از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول دیدن كردند.
وی گفت:این گردشگران ضمن اقامت یك روزه در در دزفول از ساحل رودخانه دز،بافت قدیم ، آسیاب های آبی و پل باستانی دزفول دیدن كرده و سپس راهی چغازنبیل در هفت تپه شدند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود:اوایل آبان ماه نیز 21 گردشگر از كشورهای آمریكا ، هلند ، انگلیس ، آلمان و پرتغال در سفر به ایران از جاذبه های باستانی و گردشگری دزفول دیدن كردند.
زلقی با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از سفر به دزفول اظهار كرد: از ابتدای امسال تاكنون حدود 350 گردشگر خارجی از كشورهای مختلف جهان از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری دزفول دیدن كردند.
دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
شهر باستانی جندی شاپور ، 250 هكتار بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
پل قدیم دزفول كه حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز بنا شد در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.
دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) كه بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مركز علمی جهان بود كه رشته هایی چون پزشكی و نجوم در آن تدریس می شد.
آثار برجای مانده این شهر كه ظرفیت ثبت جهانی را دارد در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
7278/6068/6064
۰ نفر