۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81829394
T T
۰ نفر

كشف بيش از هفت كيلوگرم هروئين در اروميه

۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81829394
كشف بيش از هفت كيلوگرم هروئين در اروميه

اروميه - ايرنا - رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: هفت و نيم كيلوگرم هروئين از قاچاقچيان در اروميه كشف و ضبط شد.

سرهنگ كريم اكبري روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: با دريافت خبري مبني بر فعاليت شبكه اي در خصوص توليد و توزيع مواد مخدر در يكي از روستاهاي شهرستان اروميه، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر تحقيقات گسترده اي را در اين خصوص آغاز كردند.
وي اضافه كرد: پس از انجام اين تحقيقات، مشخص شد كه اين افراد قصد دارند محموله مواد مخدر شامل 7.5 كيلوگرم هروئين را از اروميه به سمت مهاباد انتقال دهند.
وي اظهار كرد: با مسجل شدن اين امر، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي خودروي حامل ماده مخدر هروئين را توقيف و راننده آن را دستگير كردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي ادامه داد: پس از توقيف خودرو، مواد مخدر جاسازي شده در آن توسط ماموران كشف شد.
سرهنگ اكبري گفت: به همراه اين خودروي سمند، يك دستگاه خودروي پرشيا نيز تردد مي كرد كه با مشاهده توقيف خودروي سمند، متواري شد كه ماموران توانستند اين خودرو را نيز توقيف و راننده آن را كه همدست متهم ديگر بود، دستگير كنند.
وي افزود: در اين رابطه عمليات، 7.5 كيلوگرم مواد مخدر از نوع هروئين كشف، دو نفر متهم دستگير و دو دستگاه خودرو توقيف و به همراه پرونده تشكيل شده به مراجع قضايي معرفي شد.
آذربايجان غربي به دليل موقعيت خاص جغرافيايي در مسير ترانزيت مواد مخدر قرار دارد و بسياري از سوداگران مرگ نيز از اين امر سوء استفاده كرده و اقدام به انتقال و توزيع مواد مخدر مي كنند كه پليس مبارزه با مواد مخدر نيز با قدرت با اين امر مبارزه مي كند.
سالانه صدها كيلوگرم مواد مخدر با تلاش پليس در آذربايجان غربي كشف مي شود.
6009/2093