۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲
کد خبر: 81829477
T T
۰ نفر
برگزاري دومين ايده بازار مهندسي پزشكي دانشگاه اميركبير در آذرماه

تهران - ايرنا - دومين دوره ايده بازار تخصصي مهندسي پزشكي با رويكرد اختراعات و ابداعات منجر به بهبود زندگي سالمندان، در آذرماه امسال به ميزباني دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا از دانشگاه صنعتي اميركبير، مدير اجرايي دومين ايده بازار مهندسي پزشكي اظهار داشت: با وجود اينكه صنعت مهندسي پزشكي در ايران و حتي دنيا يكي از پردرآمدترين حوزه‌هاي علمي و صنعتي محسوب مي‌شود اما در كشور ما، فارغ‌التحصيلان اين رشته به دليل عدم توازن بين تعداد فارغ‌التحصيلان و فرصت‌هاي شغلي موجود، از موقعيت خوبي برخوردار نيستند.
'احمد بابا زاده' عدم ارتباط كارآمد بين دانشگاه و صنعت، حجم بسيار زياد واردات تجهيزات پزشكي و عدم حمايت مناسب از توليدكنندگان داخلي را از عوامل كاهش فرصت هاي شغلي در حوزه مهندسي پزشكي برشمرد.
وي هدف از برگزاري اين رويداد علمي تخصصي را گردهم آوردن صاحبان صنعت و سرمايه و نخبگان و ايده‌پردازان مهندسي پزشكي و همچنين فراهم ساختن بستري جهت ارتباط موثر دانشجويان و فارغ‌التحصيلان اين رشته دانشگاهي با سرمايه‌داران و صنعتگران اين حوزه عنوان كرد.
بابا زاده تصريح كرد: همچنين با توجه به محدود بودن ارتباط بين مهندسان پزشكي و پزشكان متخصص، با برگزاري ايده بازار درصدديم زمينه حضور همزمان اين دو گروه را به منظور افزايش شناخت، تعامل و همكاري آنها با يكديگر فراهم آوريم.
وي درباره محور اصلي دومين ايده بازار مهندسي پزشكي توضيح داد: با توجه به روند رو به رشد جمعيت سالمند كشور و مشكلات متعددي كه براي سالمندان و معلولان وجود دارد ايده بازار مهندسي پزشكي، رفع نيازهاي اين گروه هاي حساس را به عنوان اولويت خود در اين دوره انتخاب كرده است و اختراعات و ابداعات كاربردي كه در اين حوزه قرار مي گيرند حمايت ويژه خواهد داشت.
بابا زاده، كاربردي بودن، داشتن خلاقيت و نوآوري و توجيه اقتصادي را از مهم ترين ملاك هاي انتخاب طرح ها در ايده بازار ذكر كرد و گفت: علاقمندان تا 15 آذرماه فرصت دارند ايده هاي خود را از طريق مراجعه به وبسايت http://bme.ideasbazaar.ir ارسال كنند.
علمي**1055**1440
۰ نفر