به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، حميدرضا آذري در كارگاه آموزشي كتاب رياضي آموزگاران پايه پنجم سراسر استان در شيراز افزود: زماني كه معلم به موضوع و مفاهيم درسي خود آشنا و بسيار مسلط باشد و بتواند با روش هاي خلاقانه آن را به دانش آموزان منتقل كند، توانسته است گامي به جلو براي يادگيري دانش آموزان بردارد.
وي خطاب به آموزگان شركت كننده در اين كارگاه آموزشي اظهار كرد: فراموش نكنيد كه معلمي موفق است كه تشنه يادگيري و آموزش باشد و به فراگيران خود عشق بورزد و آنها را بدون يادگيري مطلوب رها نكند.
مديركل آموزش و پرورش استان فارس گفت: وظيفه اصلي يك معلم، مساله يادگيري سر كلاس است و اگر خروجي همه تلاش هاي معلم يادگيري نباشد، كاري صورت نگرفته است.
وي گفت: يادگيري خوب است كه ايجاد تغييري نسبتاَ پايدار در رفتار دانش آموز داشته باشد و بطور كلي وضعيت فراگيران را مطلوب تر كند .
آذري افزود: اين وضعيت مطلوب بايد در دانش آموزان تغيير مثبت ايجاد كند تا بتوانند دانش فراگرفته خود را در محيط پيرامون به كار بندند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش فارس نيز در سخناني گفت: اعتقاد ما بر آموزش صحيح و درست دانش آموزان است.
علي عسكر جمشيدي افزود: در حال حاضر، از طريق آموزش كارگاهي اساتيد مدعو، آموزش هاي مجازي و كارگاه هاي اختصاصي در هر منطقه يا ناحيه، هدف اصلي ما يعني آموزش معلمان دنبال مي شود.
كارگاه آموزشي كتاب رياضي پايه پنجم ابتدايي با حضور آموزگاران اين پايه در سراسر استان و مولف كتاب، در تالار معلم ناحيه 3 آموزش و پرورش شيراز برگزار شد. ك/1
2027 /1876
مدير كل آموزش و پرورش فارس: معلمان روش هاي جذاب را جايگزين سخنراني در كلاس كنند
۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸
کد خبر:
81832759
شيراز- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش فارس با تاكيد بر اهميت ايجاد رغبت يادگيري در دانش آموزان گفت: دو نياز اساسي براي يادگيري، تسلط معلم برموضوع جهت انتقال پيام به دانش آموزواستفاده معلم ازروش هاي نوين، خلاق و جذاب تدريس، به جاي روش هاي سنتي معطوف به سخنراني است.