۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۹:۰۷
کد خبر: 81833789
T T
۰ نفر
فرماندار: خاتم ظرفيت احداث نيروگاه خورشيدي را دارد

ايرنا - يزد - فرماندار خاتم با اشاره به اينكه طرح احداث نيروگاه خورشيدي در اين شهرستان به تازگي اجرايي شده ، از ظرفيت بالاي خاتم در راه اندازي اين طرح خبر داد.

محمد زاده رحماني روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: وضعيت جغرافيايي شهرستان به‌گونه‌اي است كه حدفاصل استان‌هاي فارس، كرمان و يزد قرار گرفته و همچنين از نظر اقليم‌شناسي در منطقه‌اي است كه بيشترين تابش خورشيد را بين شهرستان‌هاي همجوار و در استان يزد دارد و نيز از كمترين گرد و غبار برخوردار است كه اين دو عامل باعث مي‌شود كه احداث نيروگاه خورشيدي در خاتم به خوبي جواب داده و تاثيرگذار باشد.
وي بيان كرد: مزيت نسبي موقعيت اين شهرستان به گونه اي است كه اگر نيروگاه خورشيدي در اين شهرستان احداث شود مي‌تواند برق توليدي اش را هم در اختيار شركت برق منطقه‌اي استان كرمان و هم در اختيار شركت برق منطقه‌اي استان يزد قرار داد.
وي با اشاره به اينكه شهرستان خاتم قطب كشاورزي استان يزد است افزود: رويكرد دو سال اخير شهرستان بيشتر به سمت صنعتي شدن رفته و هم اكنون بيش از شش پروژه صنعتي در حال احداث در اين شهرستان داريم كه براي تأمين برق اين صنايع كه از صنايع سنگين هستند، در آينده نياز به نيروگاه جديد برق داريم و بايد از انرژي‌هاي نو و نيروگاه خورشيدي در اين زمينه استفاده كنيم.
وي از هرگونه همكاري از جمله تأمين زمين و زيرساخت‌ها ونيز ديگر همكاري با مسئولان جهت احداث هر چه سريعتر اين پروژه خبر داد.
فرماندار خاتم فرصت‌ براي جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در اين شهرستان را زياد عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال، پروژه پتروشيمي خاتم كه دانش فني آن از شركت گازاله سوييس و تويو ژاپن اخذ شده آماده پذيرش سرمايه‌گذار خارجي است جدا از آن، در اين شهرستان معادن غني آهن وجود دارد كه براي سرمايه‌گذاران خارجي جذاب است تا بتوانند گندله و شمش توليد كنند.
زاده رحماني از حمايت طرح‌هاي مختلف كه باعث رشد و رونق اين منطقه شود، خبر داد.
وي بيان كرد: خط لوله گاز 42 اينچ ارسنجان استان فارس به زرند كرمان از شهرستان خاتم عبور كرده و به همين ترتيب از احداث نيروگاه برق كه گاز را تبديل به انرژي الكتريسيته مي‌كند استقبال مي‌كنيم و اين امكان براي سرمايه‌گذاران در اين شهرستان وجود دارد.
اين مسئول ضمن بيان اينكه رويه و سمت و سوي كشور ، استان و شهرستان خاتم رفتن به سوي انرژي‌هاي پاك و نو است گفت: طبق مطالعه‌اي كه در خصوص ظرفيت احداث نيروگاه‌هاي بادي در استان يزد انجام شده شهرستان خاتم در دو منطقه چاهك و چنارناز بيشترين وزش باد را داشته كه بر اين اساس ساخت نيروگاه‌هاي بادي در اين دو نقطه از شهرستان ما مقرون به صرفه و سودمند است.
خاتم در 240 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.
6197