۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81833841
T T
۰ نفر
جوانمردي و روحيه حق طلبي ويژگي بارز شهيد مسلم مظاهري بود

خمين – ايرنا – مادر شهيد مسلم مظاهري گفت: جوانمردي و روحيه حق طلبي ويژگي بارز فرزند شهيدم بود و با اين خصلت لحظه اي از دفاع حريم ولايت و كشور دست نكشيد.

ساره خاتون بيات روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: فرزند شهيدم خود را رهروي انقلاب و اسلام مي دانست و معتقد بود نبايد اسلحه برادران ديني بر زمين بماند و غيرت در برابر دشمن بعثي عبادتي بزرگ است.
وي گفت: درك بالاي ديني، اعتقاد عميق به خدا و ولايت فقيه باعث شده بود كه مسلم با شجاعت و جسارت حضور در جبهه هاي حق عليه باطل را بر هر امر ديگري واجب تر بداند و راه ايثار و شهادت را با افتخار برگزيده بود.
وي كه مادر دو شهيد والا مقام است افزود: شهيد مسلم در دوران كودكي نيز با اخلاق مداري در پي احقاق حقوق مردم و رسيدگي به اقشار ضعيف بود.
اين مادر شهيد بيان كرد: زماني كه حيدرعلي پسر ارشدم به شهادت رسيد، مسلم آهنگ حضور در جبهه را سرلوحه كار خود قرار داد و همواره مي گفت كه جان ناقابلم را براي دفاع از ميهن و ارزش هاي ناب اسلامي در طبق اخلاص مي گذارم.
وي گفت: از اينكه دو فرزندم در راه اسلام و انقلاب به شهادت رسيده اند به خود مي بالم چرا كه امانتي را كه خدا به من سپرده بود با سربلندي به صاحب اصلي آن تقديم كرده ام و در آزمون الهي روسفيد هستم.
برادر اين شهيد بزرگوار نيز گفت: مسلم براي رفتن به جبهه بسيار پافشاري مي كرد اما سن و سالش كم بود و پدرم مخالفت مي كرد با اين وجود وي اصرار كرد و نظر پدرم را جلب كرد.
جعفر علي مظاهري افزود: اولين اعزام برادرم به جبهه كردستان بود و در شهر بوكان مشغول خدمت بود كه در يك درگيري با كوموله ها مجروح شد و پس از بهبود نسبي در حالي كه عصا زير بغل داشت دوباره عازم جبهه شد.
خواهر اين شهيد والامقام نيز گفت: با شنيدن خبر شهادت برادر بزرگترم حيدر علي بي تاب شده بودم و گريه مي كردم اما مسلم مرا به صبر دعوت مي كرد و مي گفت كه برادرمان پيروز معنوي است و به تكليف الهي خود عمل كرده است.
ليلا مظاهري افزود: شهيد مسلم با يادآوري صبر حضرت زينب(س) از من مي خواست كه ايمانم را قوي كنم و با حجابم پاسدار خون برادر شهيد خود باشم.
وي گفت: برادرم بسيار با محبت، متواضع و راستگو بود و در طول زندگي جز راستي، اخلاق و احترام چيز ديگري از او نديدم .
فرازي از وصيت نامه شهيد مسلم مظاهري؛
شهيد مسلم مظاهري در وصيت نامه خود نوشته است، درود بر شما ملت عزيز ايران كه همه هستي خود را مايه اين انقلاب اسلامي كرديد و با حفظ وحدت راه شهدا را ادامه داديد. وظيفه شما بسيار سنگين است چرا كه مي خواهيد انقلاب حسيني را زنده كنيد.
در بخشي از وصيت نامه اين شهيد والامقام آمده: برادران و ملت عزير ايران سنگر مرا لحظه اي خالي نگذاريد كه اگر سنگر خالي بماند سنگر اسلام خالي مانده است.
شهيد مظاهري به پدرش سفارش مي كند: پدرم خون من از خون علي اكبر رنگين تر نيست و اميد آن دارم تو همچون حضرت ابراهيم باشي كه فرزند خود را به فرمان خداوند به قربانگاه برد وبا عشقي فراوان به معشوق خود از هيچ چيز دريغ نكرد.
شهيد مظاهري در فرازي وصيت نامه خود نوشته است: اگر در جبهه حق عليه باطل به شهادت رسيدم افتخار كنيد كه فرزندتان را كه امانتي در دست شما بوده به صاحبش برگردانديد و اگر ديديد گلويم تير خورده بگوييد علي اصغر گونه شهيد شده است.اگر مي خواهيد آسيبي به اين انقلاب نرسد پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا اسلام صدمه نبيند.
شهيد مسلم مظاهري نيز در سال 41 متولد شد و در سال 61 در عمليات كربلاي يك به شهادت رسيد.
شهرستان خمين داراي يك هزار شهيد، دو هزار و 500 جانباز و 90 آزاده است .ك/4
6199/7277/6013/