۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81835516
T T
۰ نفر

رشد 15 درصدي توليد سيب از باغ هاي اشنويه

۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81835516
رشد 15 درصدي توليد سيب از باغ هاي اشنويه

مهاباد- ايرنا- مديرجهاد كشاورزي اشنويه از افزايش 15 درصدي توليد سيب درختي در باغ هاي اين شهرستان در سال جاري خبر داد.

انور حسيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال جاري بيش از 99 هزار تن سيب از سه هزار و 960 هكتار از باغ هاي اين شهرستان برداشت شده است.
وي اضافه كرد: مساعد بودن شرايط آب و هوايي منطقه، افزايش سطح باغ هاي بارور و توجه باغداران به توصيه هاي كارشناسان در استفاده از سموم دفع آفات و مراحل مختلف داشت و برداشت محصول از جمله دلايل افزايش توليد سيب در اشنويه به شمار مي روند.
وي در زمينه صادرات اين محصول به خارج از كشور نيز اظهار كرد: هم اكنون صادرات سيب به كشورهاي همسايه آزاد است و عمده توليد محصولات اين شهرستان به كشورهاي عراق، تركيه و جمهوري آذربايجان بدون هيچ مانعي صادر مي شود.
مدير جهاد كشاورزي اشنويه با اشاره به مرغوبيت بالاي سيب اشنويه ادامه داد: به خاطر شرايط آب و هوايي اين منطقه، سيب اشنويه از مرغوبيت و كيفيت بسيار بالايي برخوردار است و خريداران ويژه اي در داخل و خارج كشور دارد.
حسيني با اشاره به ظرفيت پذيرش و نگهداري سيب در سردخانه هاي اشنويه گفت: هم اكنون ظرفيت سردخانه هاي اين شهرستان 70 هزار تن است كه توليد باغي اين شهرستان را تا زمان فروش نگهداري مي كنند.
وي از افزايش تعداد سردخانه هاي اشنويه در آينده نزديك خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي چند سال گذشته با احداث سردخانه هاي جديد مشكلي براي نگهداري محصول هاي باغي اين شهرستان وجود نخواهد داشت.
در شهرستان اشنويه در جنوب آذربايجان غربي بيش از 34 هزار هكتار زمين مستعد قابل كشت وجود دارد كه از اين مقدار هشت هزار هكتار به باغ ها اختصاص دارد.
در ميان ميوه هاي توليد شده در اين شهرستان گيلاس و سيب اين شهرستان از محبوبيت بيشتري در نزد خريداران برخوردار است.
شهرستان اشنويه در جنوب آذربايجان غربي و 75 كيلومتري مركز استان در جوار مرزهاي تركيه و عراق واقع شده است.
6185/2093