۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81839566
T T
۰ نفر

باند سارقان به عنف در شيراز متلاشي شد

۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81839566
باند سارقان به عنف در شيراز متلاشي شد

شيراز- ايرنا- فرمانده انتظامي استان فارس گفت: باند سارقان به عنف با عنوان 'جميل' در شيراز متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند.

به گزارش ايرنا سردار احمد علي گودرزي، روز يكشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در شيراز افزود: اعضاي اين باند پس از دستگيري به 40 مورد سرقت اعتراف كردند.
وي، در مورد نحوه عملكرد اين باند گفت: سارقان پس از تعقيب سوژه هاي خود كه همه از ميان بانوان مسن و سالمند بودند در مكاني خلوت به سمت آنها حمله ور مي شدند و با تهديد چاقو طلاهاي آنها را سرقت مي كردند.
او اظهار كرد: به دنبال شكايت برخي از مالباختگان، ماموران پليس موضوع را پيگيري و پس از بررسي تصوير فرضي ارائه شده از سوي مالباختگان از چهره سارقان، مشخص شد كه چهره يكي از آنها با تصوير يكي از سارقان سابقه دار مطابقت دارد.
گودرزي افزود: پس از شناسايي و دستگيري سارقان، مقداري طلاي مسروقه، چندين دستگاه تلفن همراه و تعدادي فاكتور خريد و تعويض طلا از آنان كشف شد.
فرماندار انتظامي فارس ادامه داد: يك نفر از سارقان اين باند از اتباع افغانستان و دو نفر ديگر ايراني هستند.
او اظهار كرد: در ارتباط با اين سرقت ها تا كنون چند طلا فروش متخلف كه طلاهاي مسروقه را خريداري كرده بودند نيز دستگير شدند.

* آدم ربايي با انگيزه انتقامجويي
فرمانده انتظامي استان فارس در بخش ديگري از مطالب خود، با اشاره به دستگيري سه آدم ربا در شيراز اظهار داشت: اين افراد كه با انگيزه انتقام و اخاذي اقدام به ربودن يك زن 30 ساله در شيراز كرده بودند، با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي شناسايي و دستگير شدند.
گودرزي افزود: بانوي ياد شده پس از ترك محل كار خود توسط آدم ربايان كه يك زن و دو مرد بودند ربوده شد و آدم ربايان از خانواده فرد ربوده شده در ازاي آزادي او 400 ميليون ريال مطالبه كردند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: با شكايت خانواده بانوي ربوده شده، ماموران آگاهي وارد عمل شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق به شناسايي فرد گروگان گير كه با همدستي همسرش و فرد ديگري اقدام به اين آدم ربايي كرده بودند، شدند.
گودرزي اضافه كرد: در تحقيقات مشخص شد كه همسر فرد گروگان گير قبلا با بانوي ربوده شده در يك شركت بيمه همكار بودند و اين آدم ربايي با انگيزه انتقامجويي و اخاذي صورت گرفته است.

* كشف بيش از يك تن و نيم مواد مخدر در فارس
فرمانده انتظامي فارس در قسمت ديگري از سخنان خود گفت: در 23 روز گذشته بيش از يك تن و 632 كيلو گرم انواع مواد مخدر دراين استان كشف شد و در ارتباط با اين مواد 89نفر دستگير شدند.
وي اظهار كرد: همچنين در مدت ياد شده شش توليد كننده مواد مخدر صنعتي، 128 خرده فروش مواد افيوني، 159 نفر معتاد و در مجموع 827 نفر در ارتباط با مواد مخدر در فارس دستگير شدند و همچنين در ارتباط با اين مواد 43 دستگاه خودرو و شش قبضه سلاح جنگي نيز كشف شد.
6122 /6118/1772
۰ نفر