۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81839749
T T
۰ نفر
مسیر تردد زائران اربعین حسینی ازاهواز تا مرز چذابه برای خدمات رسانی آماده شد

اهواز -ایرنا- شهردار اهواز گفت: مسیر تردد زائران اربعین حسینی از اهواز(عین دو) تا پایانه مرزی چذابه از سوی شهرداری اهواز برای خدمات رسانی شبانه روزی آماده شده است.

سیدخلف موسوی پس از بازدید از مسیر110كیلومتری اهواز تا پایانه مرزی چذابه روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تاكید شورای اسلامی شهر اهواز ، شهرداری كلانشهر اهواز با بهره گیری از سازمان های زیرمجموعه خود ، از مدتها پیش با برگزاری جلسات متعدد برای خدمت رسانی و پذیرایی منسجم تر آماده شده و در كنار سایر دستگاههای اجرایی و مشاركت نزدیك مردم در قالب مواكب در طول مسیر پذیرایی وارد مرحله عملیاتی شده ایم.
وی گفت: هم اكنون بخش مهمی از امكانات ترابری و پشتیبانی شهرداری اهواز از چند روز پیش برای خدمات رسانی مطلوب به زائران حسینی در مسیر اهواز- چذابه به كار گرفته شده است.
موسوی تصریح كرد: شهرداری اهواز از همه تمام ظرفیت ها و توان خود برای ارائه خدمات مناسب به زائران حسینی بهره گرفته و در روزهای آینده همه مجموعه شهرداری را برای این امر بسیج می كنیم.
موسوی به خدمات مجموعه شهرداری اهواز در مسیر كاروان های زیارتی اشاره و افزود: شهرداری اهواز در مسیر تردد زائران حسینی اقدام هایی همچون جدول گذاری، آسفالت و اعزام كارگران خدمات شهری به منظور نظافت و پاكسازی مسیر اهواز- چذابه انجام داده است.
وی استقرار اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی زائران، راه اندازی یك باجه بانك شهر برای امور بانكی زائران، راه اندازی موكب های خدماتی و رفاهی و ایستگاه آتش نشانی در این مسیر را از دیگر كارهای انجام شده برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی عنوان كرد.
شهردار اهواز در ادامه به انتصاب محمد صفری معاون این شهرداری از سوی استاندار خوزستان به عنوان شهردار چذابه در ایام اربعین حسینی اشاره كرد و افزود: كارهای اجرایی ، هماهنگی و پشتیبانی در طول مسیر اهواز تا چذابه توسط شهردار چذابه انجام می شود.
موسوی و هیات همراه در بازدید از موكب های طول مسیر اهواز - چذابه از نزدیك مشكلات آنان را مورد بررسی قرار داد و بر هماهنگی بیشتر با میزبانان مردمی زائران اربعین حسینی تاكید كرد.
مرز چذابه در 110كیلومتری شمال غرب اهواز و مرز شلمچه در 16كیلومتری غرب خرمشهر دو مسیر مهم تردد زائران اربعین حسینی هستند.
پیش بینی شده امسال حدود دو میلیون زائر اربعین حسینی از طریق این دو مرز به كربلا مشرف شوند كه نسبت به اربعین پارسال افزایش دوبرابری دارد.
تاكنون چندین نشست هماهنگی با حضور مقامات عالی رتبه كشوری و استانی در اهواز ، خرمشهر و دشت آزادگان به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی برگزار شده است.
در چند روز اخیر حركت كاروان های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شروع شده ولی موج اصلی حركت كاروان ها از هفته آینده شروع می شود.
مسوولان انتظامی و مرزی ایران و عراق به زائران اربعین حسینی توصیه كرده اند گذرنامه و ویزای معتبر همراه داشته باشند.
6065