به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو سرایی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود : توسعه حمل و نقل چند وجهی سبب تسریع و تسهیل در جا به جایی كالا میان بنادر حاشیه خزر می شود و استفاده از كشتی های رو رو هم می تواند كالا را در كمترین زمان به مقصد برساند.
كشتی های رو رو كشتی هایی هستند كه برای حمل خودرو و سایر محموله هایی كه روی چرخ قرار دارند ، استفاده می شوند . این كشتی ها دارای سكویی در پاشنه یا دو طرف هستند كه می تواند ارتباط كشتی با اسكله را فراهم سازد و در نتیجه وسایل نقلیه با بار خود به راحتی به داخل كشتی راه می یابند.
صرفه جویی در هزینه های جا به جایی كالاهای تجاری از مبدا تا مقصد ، كنترل كامل كالا در تمام مسیر حمل چه در زمین و چه در دریا توسط صاحب كالا و كاهش زمان جا به جایی به خاطر كاهش دفعات تخلیه و بارگیری از مزیت های استفاده از كشتی رو رو است.
مدیركل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی ایران همچنین گفت : نمایندگان بنادر كشورهای حاشیه دریای خزر در این اجلاس موافقت كردند تا با برنامه ریزی مناسب بتدریج ظرفیت بنادر حاشیه خزر برای حمل و نقل چند وجهی و تركیبی دریایی، ریلی و جاده ای آماده شود.
سرایی ایجاد مركز هیدروگرافی در دریای خزر برای تعیین مسیرهای دریایی ، امضای یاداشت تفاهم كنترل كشتی ها برای حفظ محیط زیست دریایی ، راه اندازی وب سایت اجلاس برای اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات را از دیگر مصوبات و تفاهم چند جانبه اجلاس هفتم در ساری برشمرد .
وی گفت: براساس توافق نمایندگان بنادر كشورهای حاشیه خزر ، هشتمین اجلاس در بندر تركمن باشی تركمنستان برگزار می شود .
هفتمین اجلاس مشترك مدیران بنادر كشورهای حاشیه دریای خزر روز دوشنبه با حضور نمایندگان 13 بندر از پنج كشور حاشیه دریای خزر در هتل سالاردره ساری آغاز شد.
ایران ، روسیه ، آذربایجان ، تركمنستان و قزاقستان كشورهای حاشیه دریای خزر هستند.
1108.6982/1654/1042
كشورهای حاشیه خزر خواستار استفاده از كشتی رو رو در این دریا شدند
۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر:
81842404
ساری-ایرنا- مدیركل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوری ایران گفت : توسعه حمل و نقل چند وجهی و استفاده از كشتی رو رو مهم ترین بخش تفاهمنامه هفتمین اجلاس مشترك مدیران بنادر كشورهای حاشیه خزر در ساری است .