۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴
کد خبر: 81842562
T T
۰ نفر
همایش سه ساله های حسینی(ع) در حرم مطهر امام راحل برگزار شد

شهرری ـ ایرنا ـ همایش بین المللی سه ساله های حسینی(ع) روز سه شنبه همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نازدانه امام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم مومن و عاشقان اباعبدالله(ع) در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یكی از اساتید حوزه علمیه در این همایش كه هزاران تن از كودكان خردسال به همراه مادران خود حضور یافته بودند با اشاره به شخصیت والای حضرت رقیه(س) افزود: این خردسال مظلوم پس از تحمل روزهای سخت ظلم و جور خاندان اهل بیت(ع) مظلومانه در خرابه های شام جان سپرد و به دیدار پدر و اجداد طاهرینش شتافت.
حجت الاسلام محمد حسن راستگو گفت: حضرت رقیه(س) گواه ظلم و ستم یزیدیان است كه حتی به كودكان خردسال كه مظلومانه عزیزان خود را می طلبیدند رحم نكردند و در كمال قساوت بی رحمانه ترین رفتار را كه بر هیچ بشری روا نیست در حق خاندان عصمت و طهارت(ع) مرتكب شدند.
این همایش كه برای سومین سال پیاپی برگزار می شد با هدف فرهنگ سازی و اشاعه‎ فرهنگ عفاف و حجاب و الگوگیری از حضرت رقیه(س) به ویژه برای پایبندی دختران خردسال به حجاب برگزار شد.
آشنایی هرچه بیشتر كودكان با حادثه كربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.
جمعی از فرزندانِ خردسال طلاب خارجی مراكز جامعةالزهرا و جامعةالمصطفی قم نیز در این همایش شركت كردند.
نمایشگاهی نیز در حاشیه این مراسم معنوی برپا شد و همچنین دكلمه ای از سوی یكی از فرزندان شهدای مدافع حرم و نمایش میدانی بزرگ «اگر كنارت بودم» به اجرا درآمد.
حضرت رقیه(س) دختر سه ساله‌ی امام حسین (ع) بود كه پس از مشاهده مصیبت‌های واقعه كربلا و اسارت پس از آن در پنجم صفر سال 61 هجری قمری در شام (دمشق كنونی) بر اثر شدت غم و مصائب ناشی از شهادت پدر گرامی و یاران شهیدش به لقاالله پیوست.
6139
۰ نفر