۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰:۵۷
کد خبر: 81846689
T T
۰ نفر
آمریكا: روسیه واشنگتن را در جریان حملاتش در سوریه قرار داد

تهران- ایرنا- یك مقام آمریكایی روز جمعه اعلام كرد : از زمان حملات تروریستی پاریس ، روسیه حداقل سه بار امریكا را از قبل در جریان حملات هوایی اش در سوریه قرار داده است.

به گزارش روزجمعه خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، این مقام كه به شرط عدم افشای هویت خود سخن می گفت، اظهار داشت : اكثر این حملات سنگرگاه های داعش در رقه و دیرالزور را هدف قرار داده اند.
به گفته مقام مزبور، تازه ترین این حملات روز پنجشنبه توسط دو فروند جنگنده 'توپولف -160 بلك جك' از یك پایگاه هوایی در نزدیكی مرز روسیه با فنلاند صورت گرفت.
داعش مسئولت بمب گذاریهای پاریس را كه در آن حدود 129 نفر كشته شدند به عهده گرفته است. این گروه همچنین ادعا كرد كه ماه گذشته با بمب گذاری در یك هواپیمای مسافربری روسیه باعث سقوط این هواپیما شده است.
به گفته این مقام ، روسیه همچنین هفته گذشته از قبل امریكا را در جریان اقداماتش از جمله پرتاب موشك های كروز و استفاده از بمب افكن های دور پرواز برای حمله به سوریه قرار داده است.
امریكا و روسیه در ماه اكتبر بر سر پروتكل های ایمنی هوایی از جمله برقراری ارتباط زمینی بین دو طرف در صورت قطع شدن ارتباط هوایی به توافق رسیدند.
امریكا گفته است كه اهداف خود را با روسیه هماهنگ نمی سازد. یك ائتلاف تحت رهبری امریكا نیز در حال انجام حملات هوایی در سوریه است.
روسیه در ماه سپتامبر حملات هوایی در سوریه را آغاز كرده و گفته است این حملات به درخواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه علیه اهداف تروریستی صورت می گیرد.
شبك**1403 ** 1064