۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۵:۲۹
کد خبر: 81846718
T T
۰ نفر

400كودك فلسطینی درزندانهای رژیم صهیونیستی

۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۵:۲۹
کد خبر: 81846718
400كودك فلسطینی درزندانهای رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - باشگاه اسیران فلسطین اعلام كرد كه 400 كودك فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سرمی برند.

به گزارش خبرگزاری 'وفا' باشگاه اسیران فلسطینی دربیانیه ای به مناسبت روز جهانی كودك افزود: برای برخی از این كودكان حكم صادرشده است و برخی دیگر بدون هیچ محاكمه ای در بازداشت هستند.
دراین بیانیه آمده است كه تا زمان تنظیم این گزارش، برای 11 كودك حكم بازداشت اداری صادرشده است كه 6 تن از آن ها دختر هستند.
باشگاه اسیران فلسطین اضافه كرد:برخی از این كودكان مورد اصابت گلوله جنگی قرارگرفته و به بیمارستانهای صهیونیستی منتقل شدند كه می توان ازاین میان به قیس شجاعیه، علی الجعبه، مرح باكر و استبرق نور و جلال شراونه اشاره كرد كه دو پای وی قطع شد.
در سال 2015 صدها كودك فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند كه بیشترین شمار بازداشتی ها مربوط به ماه اكتبر گذشته بود.
شماركودكانی كه در از ابتدای اكتبر تاكنون بازداشت شده اند افزون بر700 كودك بود كه بیشتر آن ها از الخلیل و قدس بودند و بسیاری از این كودكان با وثیقه مالی و یا به شرط حبس خانگی آزاد شدند.
شلیك گلوله جنگی به سوی كودكان، انتقال آن ها به مراكز بازجویی و بازداشت آن ها بدون غذا و نوشیدنی، ضرب و شتم، به كاربردن الفاظ نامناسب و توهین، تهدید و ترساندن، گرفتن اعتراف با شكنجه و نگه داری آن ها در زندان های غیرمناسب برای انسان مانند زندان 'جفعون' از مهمترین موارد نقض حقوق بشر درحق كودكان فلسطینی است.
چهار زندان هشارون، عوفر، مجدو و جفعون در سرزمین های اشغالی ویژه كودكان است و بازداشتگاه 'عتصیون' از بازداشتگاه هایی است كه كودكان درآن بیشترین شكنجه و بدرفتاری دیده اند.
باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه خود از نهادهای بین المللی بویژه نهادهای حامی كودكان خواسته است دربرابر جنایت های رژیم صهیونیستی به صورت قاطع موضعگیری كنند و و این رژیم را برای آزادی كودكان و نوجوانان فلسطینی تحت فشارقراردهند.
شبك**6116**1917
۰ نفر