۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸
کد خبر: 81847393
T T
۰ نفر
برگزاری هفته های قرآن در كشور یك كار اساسی و ماندگار است

شیراز- ایرنا- مدیر كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برگزاری هفته های قرآنی و فعالیت در زمینه قران و عترت به دنبال تهیه بیلان كاری و كارهای ظاهری نیستیم بلكه تلاش می كنیم كار ماندگار و اساسی در استان ها و كشور پایه گذاری شود تا نسل های آینده نیز از آثار و بركات آن بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا اصغر امیرنیا شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فعالیت های قرآنی استان فارس بیان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد متولی اجرای برنامه در زمینه قرآن و عترت نیست بلكه همه دستگاه ها موظف به خدمت به قرآن و انجام وظائفی در این زمینه هستند و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ كننده این فعالیت ها هستیم.
وی افزود: فعالیت های مناسبی با موضوع قرآن و عترت در كشور انجام شده است وهمه آحاد بشریت به ویژه مسلمانان موظف به انجام وظائف برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت هستند كه در این زمینه برپایی هفته های قرآن و عترت در كشور طراحی و تدوین شد.
امیرنیا اظهارداشت: تاكنون فعالیت ها در حوزه قرآن و عترت به صورت پراكنده در كشور انجام شده كه تلاش كردیم با برگزاری هفته های قرآن و عترت در كشور زمینه بروز و جریان سازی فعالیت ها در این زمینه شكل گیرد.
وی اضافه كرد: هفته های قرآن و عترت با آسیب شناسی و مشخص كردن نیازها در بحث ترویج فعالیت های قرآنی در كشور تدوین شده است كه قرار شد در اجرای این طرح، هفته های قرآن و عترت در استان های آسیب پذیر از جمله كرمانشان، ایلام، كردستان و سیستان و بلوچستان و برخی استان های الگو از جمله فارس اجرا شود.
او ادامه داد: یكی از اهداف اصلی ما در برگزاری هفته های قرآن و عترت در كشور، ترویج بیشتر فعالیت های قرآنی، بروز جامعه قرآنی و اسلامی و ارائه و تقویت سبك زندگی اسلامی در جامعه است.
وی گفت: هنرمندان به دنبال مكان ها و فرصت هایی برای عرضه هنرهای خود هستند و اگر امروز می بینیم كه هنرمندان ما هنرهای خود را به گونه های دیگر و غیر دینی ارائه می كنند به این دلیل است كه ما ارتباط صحیحی با هنرمندان برقرار نكرده ایم زیرا اگر ما هنرمندانمان را هدایت كرده بودیم آنها به سمت ما می آمدند و نه اینكه هنر خود را در جاهای دیگر عرضه كنند.
مدیر كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فارس یكی از استان های توانمند در بخش فرهنگی و دینی و قرآنی در كشور است كه در بسیاری از مباحث حرف برای گفتن دارد لذا می تواند در مباحث قرآن الگویی برای سایر استان های كشور باشد.

*** آثار برتر هفته های قرآن و عترت استان ها در نمایشگاه بین المللی قرآن نمایش داده می شود
امیرنیا بیان كرد: در حاشیه برگزاری هفته های قرآن و عترت در كشور جشنواره هایی با هدف تولید آثار فاخر دینی در استان ها تعریف شده است كه برترین های این جشنواره ها در هفته قرآن و عترت استان ها، در نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران به نمایش گذاشته می شود.
او با بیان اینكه در هفته های قرآن و عترت همه بخش های هنری دیده شده است اظهارداشت: این هفته ها ظرفیت و شناختی برای هنرمندان ایجاد می كند كه هنرمندان تخصص و هنر خود را به كار گیرند و آثار فاخر دینی را تولید كنند.
امیرنیا اضافه كرد: معتقدیم باید برای برگزاری هفته های قرآن و عترت در كشور از ظرفیت دستگاه های اجرایی، خیران و فعالان بخش خصوصی و موسسات فعال در این زمینه استفاده شود و وظیفه دولت، هدایت و حمایت این برنامه هاست.
هفته قرآن و عترت استان فارس از 18 تا 24 آذرماه 94 در شیراز برگزار می شود كه در حاشیه این هفته، هفت جشنواره قرآنی در موضوع های مختلف فرهنگی و هنری و دینی در استان برگزار خواهد شد.
3002 / 1876