۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81847602
T T
۰ نفر
هشدار سازمان اطلاعات اتریش در مورد حملات تروریستی قریب الوقوع در وین

وین-ایرنا- سازمان اطلاعات اتریش در پی افزایش سطح هشدار امنیتی در این كشور هشدار داد به اطلاعاتی دست پیدا كرده كه ممكن است حملات تروریستی قریب الوقوعی توسط گروه تروریستی داعش در شهرهای پر جمعیت این كشور انجام شود.

به گزارش ایرنا، این سازمان همچنین اعلام كرد، اتریش با همكاری، دولت بوسنی افرادی را كه برای انجام عملیات تروریستی وارد خاك این كشور شده اند، شناسایی و برخی از آنها را دستگیر كرده است.
تاكنون 250 تروریست توسط نهادهای امنیتی اتریش شناسایی و 70 نفر از آنها دستگیر شده‌اند.
به گفته كارشناسان ضد تروریستی اتریش، این تعداد دستگیری ها از تعداد تروریست های حملات پاریس و همچنین دستگیری های دیگری كه در كشورهای اروپایی انجام شده، بسیار بیشتر و شگفت‌آور است.
به دنبال حملات تروریستی در پاریس و اعلام برخی نهادهای امنیتی در اتریش كه بخشی از آن عملیات در داخل این كشور برنامه ریزی شده است، تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف اتریش از جمله وین تشدید شده است.
در پی حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس، حداقل 129 نفر كشته و بیش از 352 نفر مجروح شدند. در روز 14 نوامبر، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفت.
این حملات همچنین خونبارترین حادثه در اتحادیه اروپا پس از بمب‌گذاری 2004 قطار مادرید است كه 191 نفر كشته و بیش از 2 هزار مجروح به همراه داشت.
اروپام** 441**9234**1485**1572
۰ نفر