۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۸
کد خبر: 81847867
T T
۰ نفر

روسای دانشگاه ها به استاندار تهران چه گفتند؟

۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۸
کد خبر: 81847867
روسای دانشگاه ها به استاندار تهران چه گفتند؟

تهران - ایرنا - لزوم حضور و فعالیت احزاب در كشور، كنترل فشارهای بیرونی وارده به دانشگاه ها و تلاش برای ایجاد فضای باز دانشجویی فصل مشترك صبحت های روسای دانشگاه های استان تهران در نشست با سیدحسین هاشمی استاندار بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی استاندار تهران امروز(شنبه) میزبان روسا و معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاههای استان بود تا در آستانه سالروز 16 آذر، روز دانشجو مسئولان ارشد استانداری در كنار مدیران ارشد دانشگاه های تهران به بررسی مهمترین مشكلات و موضوعات روز دانشجویان مشغول به تحصیل در استان بپردازند.
در این نشست كه با حضور معاونین سیاسی و اجتماعی و امنیتی و انتظامی استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استانداری تهران برگزار شد مهمترین نكات مطرح شده در صحبت های حاضران را تلاش برای ایجاد فضای باز دانشجویی به منظور ایجاد تضارب آرا و مدیریت داخلی مستقل دانشگاه ها تشكیل می داد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی: دانشگاه ها بار مسایل اجتماعی درون جامعه را به دوش می كشند
محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی در این نشست مشترك با تاكید بر اینكه دانشگاه ها در شرایط فعلی بار مسایل اجتماعی درون جامعه را به دوش می شكند گفت: فشار احزاب و گروه های سیاسی به دلیل برخی محدودیت های درون جامعه به حركت های دانشجویی وارد می شود.
وی با اشاره به اینكه حجم مسایل بیرونی واردشده به دانشگاه ها مدیریت داخلی این نهادها را مشكل می كند افزود: باید با هماهنگی سایر دستگاه های استان این روند مدیریت شود.
طهرانچی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو تاكید كرد: باید با نهادهای مرتبط هماهنگی حداكثری انجام شود تا فشارهای بیرونی كه بدنبال ملتهب كردن فضای دانشگاه هستند كنترل شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر: در یك سال و نیم گذشته مجوز تاسیس سه تشكل دانشجویی صادر شده است
سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه در طول یك سال و نیم گذشته مجوز تاسیس سه تشكل سیاسی و چندین تشكل فرهنگی و علمی در دانشگاه امیر كبیر صادرشده است گفت: در طول این مدت درخواست هرگروهی كه خواهان تاسیس تشكل یا نهاد صنفی را اجابت كرده و مجوزهای مربوط را صادر كردیم.
وی خاطرنشان كرد: تلاش كردیم تا افراد تند و مساله دار در این تشكل ها مسئولیتی نداشته باشند كه در این امر نیز موفق بودیم.
معمتدی از برگزاری 107 نشست دانشجویی تنها در مهرماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد و گفت: تفاهم خوبی بین جریان های مختلف دانشجویی برای فعالیت براساس ضوابط قانونی ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر تاكید كرد: مناظره ها و نشست های دانشجویی زیادی در این دانشگاه برگزار می شود كه سعی شده از نمایندگان جریان های مختلف سیاسی در آن حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت: معتقد به فضای باز كنترل شده در دانشگاه ها هستیم
محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به افزایش تحركات دانشجویی همزمان با نزدیك شدن به روز انتخابات گفت: استنباط ما از شرایط سه ماه آینده این است كه دانشگاه ها در مسیر مباحث سیاسی حركت كنند.
وی با بیان اینكه اعتقاد ما ایجاد فضای باز كنترل شده در دانشگاه هاست افزود: باید هدایت جریان های دانشجویی را برعهده داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف: دانشجویان در ارائه درخواست های خود قانونمند شدند
محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تلاش برای قانونمندشدن دانشجویان این دانشگاه در ارائه درخواست های صنفی خود گفت: دانشجویان باید دو هفته قبل از برگزاری نشست خود درخواست مربوط را به شورای نظارت دانشگاه ارائه كنند.
وی از فعالیت چهار تشكل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن مستقل دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان در این دانشگاه خبر داد و افزود: حفظ آرامش دانشگاه همواره در اولویت است و براین اساس در برنامه های برگزارشده از سوی این گروه ها سعی شده تا حد امكان از جریان های موافق و مخالف دعوت شده و مناظره ها دوطرفه باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاكید كرد: تاكنون مشكل خاصی در این خصوص در این دانشگاه وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: تلاش كردیم دانشگاه با برند علمی خود شناخته شود
حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست با اشاره به اینكه تا پیش از این دانشگاه علامه طباطبایی به دلیل وجود جنبه های پررنگ سیاسی خود با برند سیاسی شناخته می شد گفت: در این دو سال تلاش كردیم دانشگاه با برند علمی خود مطرح شود و از فضای دانشگاه التهاب زدایی كنیم.
وی با اشاره به اینكه با توجه به شرایط كشور و در پیش بودن انتخابات، مطالبه برای انجام فعالیت های هیجان انگیز در این دانشگاه در حال اوج گرفتن است افزود: باید این هیجانات به شكل مثبت كنترل و جذب شود.
سلیمی به در پیش بودن روز دانشجو اشاره و اظهار كرد: 16 آذر روز غلیان احساسات دانشجویان است كه باید تدابیر مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
گفتنی است سیدحسین هاشمی استاندار تهران نیز در این نشست با بیان اینكه رویكرد اصلی ما در قبال دانشگاه ها پویایی در كنار مدیریت مستقل است گفت: پویایی، نشاط و آرامش حاكم بر فضای دانشگاه ها طی دو سال گذشته نتیجه و محصول ارزشمند سیاست های دولت تدبیر و امید است.
هاشمی افزود: ایجاد فضای گفتمانی برای مطرح شدن افكار دانشجویان سیاست اصلی دولت تدبیر و امید است كه تداوم خواهد داشت.
تهرام**2079// 1625
۰ نفر