۱ آذر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۶
کد خبر: 81849569
T T
۰ نفر
شدت زمین لرزه پاكستان 6.2 ریشتر اعلام شد/احتمال خسارات و تلفات وجود دارد

اسلام آباد - ایرنا - زمین لرزه نستبا شدیدی به بزرگی 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 23 و 20 دقیقه شامگاه یكشنبه به وقت محلی، پایتخت پاكستان و مناطق وسیعی از این كشور از جمله مناطق شمال غرب آن در نزدیك مرز افغانستان را لرزاند.

رسانه های پاكستان مركز این زمین لرزه را در منطقه ای در نزدیك مرز افغانستان و تاجیكستان اعلام كردند. براساس گزارش رسانه های پاكستان، مركز زمین لرزه در فاصله 250 كیلومتری شهر پیشاور پاكستان مركز ایالت خیبرپختوا در شمال غرب پاكستان واقع شده است.
مركز تحقیقات لرزه نگاری آمریكا (USGS) شدت این زمین لرزه را 5.9 ریشتر اعلام كرده است.
شبكه های تلویزیونی پاكستان درحال پخش گزارش و تصاویر زنده از شهرهای لاهور، پیشاور، راولپندی و بلتستان هستند كه شدت زمین لرزه بیش از سایر نقاط در آن حس شده است. بسیاری از مردم این شهرها از ترس زمین لرزه و پس لرزه های احتمالی آن، خانه هایشان را ترك كرده و در خیابان ها حضور یافته اند.
اما با توجه به مشكل بودن دسترسی به مناطق روستایی، هنوز گزارشی از این مناطق كه آسیب پذیرتن مناطق در برابر زمین لرزه هستند، منتشر نشده است.
نزدیك به نیم ساعت از وقوع این زمین لرزه می گذرد اما هنوز گزارشی درباره خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این زمین لرزه اعلام نشده است. اما با توجه به شدت زمین لرزه، احتمال خسارات و تلفات وجود دارد.
همچنین گزارش خبرنگاران ایرنا از كابل پایتخت افغانستان و شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان حاكی است كه این زمین لرزه مناطق وسیعی از این كشور ها را نیز به شدت لرزانده است.
روز چهارم آبان ماه، یعنی كمتر از یك ماه پیش، زمین لرزه شدیدی به بزرگی 7.5 ریشتر مناطق وسیعی از آسیای جنوبی و مركزی شامل پاكستان، هند، افغانستان و تاجیكستان را لرزاند و در پاكستان، حدود 300 كشته برجا گذاشت.
با توجه به سرمای شدید در مناطق زلزله زده و نیز با توجه به اینكه هنوز زلزله زدگان زمین لرزه یك ماه پیش، همچنان در پی یافتن سرپناهی برای خانواده هایشان هستند، زمین لرزه امشب می تواند بر درد و رنج مردم مناطق زلزله زده پاكستان و افغانستان بیافزاید.
آساق**1723