۳ آذر ۱۳۹۴، ۸:۰۶
کد خبر: 81851256
T T
۰ نفر
شیخ نعیم قاسم:نمی پذیریم لبنان تحت قیمومیت خارجی واسیر پول های نفتی باشد

بیروت – ایرنا – شیخ نعیم قاسم معاون دبیركل حزب الله لبنان با بیان این كه « ما گزینه های خود را بدون دریافت دستور از طرفی انتخاب می كنیم»، تاكید كرد:نمی پذیریم لبنان تحت قیمومیت خارجی باشد و گام هایی برداشته شود كه لبنان را اسیر پول های نفتی كند.

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم با بیان این كه « حزب الله گزینه منتخب ملت لبنان را انتخاب می كند»، گفت: امیدواریم گزینه ها را با شركای داخلی خود انتخاب كنیم زیرا معلوم نیست كه منطقه چه زمانی از بحران خارج می شود، یك سال و یا بیشتر.
وی با بیان این كه « تسلیم دیكته های تحمیلی دیگران شدن بس است»، افزود: مشكل ما این است كه كشورهای عربی نفتی خود را نسبت به بخشی از ملت لبنان صاحب حق می دانند و رهبران این بخش هم حق وتوی نفتی را پذیرفته و هر آنچه را این كشورها بخواهند، انجام می دهند.
معاون دبیركل حزب الله خواستار احترام همه لبنانی ها به قانون اساسی و التزام به توافقنامه طائف ( توافقی كه به جنگ خانگی در لبنان پایان داد) كه مورد توافق همه لبنانی ها قرار گرفته است، شد و گفت: حتی در این مرحله حساس از تاریخ لبنان گروه و یا طرفی نباید از این فرصت برای تجاوز بیشتر به حقوق دیگران استفاده كند.
شیخ نعیم قاسم با بیان این كه « توافقنامه طائف چگونگی تعیین سهم هر طایفه ای را مشخص و تضمین كرده است»، خاطرنشان كرد: با وجود این كه صدها بار در روز از طایف سخن می گویند پس چرا تاكنون قانون نسبیت راه حل نیست ، برخی سیاستمداران در بعضی از طوایف این قانون را مانع خود می دانند و می ترسند كه جایگاه خود را از دست بدهند.
وی با بیان این كه آیا یك سال و نیم لبنان بدون رییس جمهور كافی نیست، گفت كه باید راه های دیگری را برای حل مشكلات لبنان جست وجو كنیم زیرا این راه به نتیجه نمی رسد.
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجاهدان مقاومت اشاره كرد و گفت كه با یاری خداوند و جهاد نیروهای مقاومت لبنان امروز با وجود بحران ها در اطراف آن به ویژه سوریه در ثبات و امنیت به سرمی برد.
معاون دبیركل حزب الله با تاكید به این كه « نیروهای مجاهد مقاومت جلوی تكفیری ها را سد كرده و اجازه نداده اند آتش فتنه لبنان را بسوزاند»، اظهارداشت: رزمندگان مقاومت موفق شدند با عملیاتی نظامی، تروریست های تكفیری را از مناطق گسترده ای از اطراف شهرك لبنانی الطفیل و منطقه القلمون بیرون و به آنها اجازه ندادند از دروازه شرقی لبنان نفوذ كنند.
وی تاكید كرد: اگر این عملیات نظامی رزمندگان مقاومت نبود اكنون خودروهای بمب گذاری شده در هر نقطه ای از لبنان منفجر می شدند.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان كرد: ضربه هایی كه گروه های تروریستی تكفیری از رزمندگان مقاومت خوردند، موجب شد تا جلوی فروپاشی سوریه گرفته و از لبنان درمقابل جنایات این گروه ها كه با انسانیت آشنایی ندارند و همه مردم را به قتل می رسانند، حمایت شود.
معاون دبیركل حزب الله با بیان این كه «مقاومت آماده مبارزه با دشمن صهیونیستی و تروریست های تكفیری در هر نقطه ای برای حمایت از لبنان و مردم و نسل های آینده آن است، تصریح كرد: حزب الله شرایط معادله بازدارندگی با دشمن صهیونیستی را فراهم كرد و این دشمن با وجود مقاومت اكنون نمی تواند دست به اقدامی علیه لبنان بزند.
وی گفت: مقاومت اگر چه در سوریه سرگرم جنگ با تروریست های تكفیری است اما همواره آماده مبارزه با دشمن صهیونیستی می باشد و هرگونه تحرك و اقدامات نظامی اسراییل را رصد و كنترل می كند.
شیخ نعیم قاسم افزود: ما طرح خاورمیانه جدید را در جریان جنگ 33 روزه با دشمن صهیونیستی ناكام ساختیم و ایران نیز با این طرح مقابله و آن را ساقط كرد و توانست به توافق هسته ای با گروه 1+5 دست یابد.
معاون دبیركل حزب الله اظهارداشت: آنها امروز می خواهند طرح خاورمیانه جدید را از دروازه سوریه اجرا كنند تا اهداف خود را محقق سازند اما همان طور كه ایران و لبنان توانستند مانع اجرای این طرح شوند ، محور مقاومت مانع سقوط سوریه و ایجاد یك سوریه اسراییلی شد.
خاورم ** 1324