۳ آذر ۱۳۹۴، ۹:۴۹
کد خبر: 81851416
T T
۰ نفر
رشد 16 درصدي نسبت حمل و نقل ريلي به جاده اي در بندر شهيد رجايي

بندرعباس- ايرنا- مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: براساس تجزيه و تحليل آماري انجام شده، نسبت حمل ريلي به حمل جاده اي كالا در بندر شهيد رجايي از 10درصد در سال گذشته به 26 درصد در هفت ماه امسال افزايش يافته كه نشان از يك جهش چشمگير در اين بخش است.

به گزارش سه شنبه خبرنگار ايرنا به نقل از روابط عمومي بنادر ودريانوردي هرمزگان ، ابراهيم ايدني در نشست توسعه حمل و نقل ريلي در بندر شهيد رجايي، اظهار داشت: تناژ كالاي حمل شده از طريق ريل در بندر شهيد رجايي در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 108 درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: بندر شهيد رجايي سال گذشته با حمل ريلي سه ميليون و 237هزار و 836 تن كالا توانست در بين تمام بنادر ريلي ايران ركورد دار بيشترين رقم شود.
ايدني بيان داشت: اين در حالي است كه تنها در هفت ماه سال جاري، سه ميليون و 934هزار و786 تن كالا از اين طريق جابجا شده كه يك ركورد جديد در حمل و نقل ريلي بنادر كشور محسوب مي شود.
وي گوگرد، پنبه، گنداله آهن ، كانتينر، نفت كوره، مس، آهن آلات، روغن خوراكي، ريل، گندم و خودرو را از جمله كالاهاي حمل شده از طريق خط ريلي در بندر شهيد رجايي عنوان كرد.
ايدني با اشاره به مزاياي حمل ريلي بار از جمله ايمني بالاي كالا، كاهش آلودگي هوا، مصرف سوخت كمتر و كاهش ترافيك، تصريح كرد: الزام شركت هاي بندري به احداث ريل در محوطه هاي واگذار شده از جمله برنامه هاي توسعه حمل و نقل تركيبي در اين بندر است.
وي از ساخت يك دستگاه باسكول استاتيك- ديناميك با سرمايه گذاري 3.7 ميليارد ريالي بخش خصوصي و احداث خط فرعي انبار روباز غله به طول 600 متر با سرمايه گذاري هفت ميليارد ريالي اداره كل بنادر هرمزگان و شركت راه آهن به عنوان اقدامات عملياتي شده در بندر شهيد رجايي براي افزايش زيرساخت هاي ريلي عنوان كرد.
بندر شهيد رجايي با دارا بودن 53 كيلومتر شبكه ريلي،در سال گذشته موفق شد بيش از 64 درصد كل كالاهاي حمل شده در بنادر كشور از طريق خط ريلي را به خود اختصاص دهد.
بندر شهيد رجايي كه از آن به عنوان دروازه طلايي اقتصاد ايران ياد مي شود، در 23 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
اين بندر 60 درصد عمليات تخليه و بارگيري و 90 درصد عمليات كانتينري كل بنادر كشور را به خود اختصاص داده است.ك/3
7198/ 6048
۰ نفر