۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲
کد خبر: 81855741
T T
۰ نفر
ناوگان حمل و نقل عمومی  گیلان برای خدمات رسانی به زائران آمادگی دارد

رشت- ایرنا- مدیركل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: به منظور ارائه خدمات به زائران حسینی، ناوگان مسافری حمل و نقل عمومی برون شهری استان آماده انتقال زائران اربعین می باشد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های گیلان به ایرنا ، ناصر آل محمدی افزود: این اداره كل با تشكیل ستاد جابجایی زائران این استان زمینه حضور شایسته آنان در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی را فراهم كرده است.
وی اظهار كرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با برگزاری جلسات متعدد با كانون مسافر و مدیران شركت های پخش حمل و نقل مسافر گیلان و نیز جلسه كمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی كه با حضور نمایندگان استانداری، سپاه، بسیج، حج و زیارت ، پلیس راه و تشكل های صنفی حمل و نقل مسافر استان برگزار شد، هماهنگی لازم برای اعزام زائران انجام شد.
مدیركل حمل و نقل پایانه های گیلان در ادامه سخنان خود از تمامی دست اندركاران امر خواست به منظور نظم بخشی در امر جابجایی زائران اربعین حسینی هرگونه انعقاد قرارداد در زمینه جابجایی زائران با هماهنگی اداره كل و انجمن های صنفی بخش حمل و نقل مسافر انجام شود.
وی اظهار كرد: همچنین برای برنامه ریزی مناسب برای اعزام زائران پیش فروش بلیت از تاریخ هشت لغایت هجدهم آذرماه و نیز سفرهای دربستی برای مقاصدی غیر از شهرهای مرزی در استان های ایلام و خوزستان ممنوع می باشد.
آل محمدی از شركت های حمل و نقل مسافر استان خواست موارد ذكر شده را مد نظرقرار داده تا خللی در امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی كه در الویت می باشند، بوجود نیاید.
به گفته مدیركل حمل و نقل و پایانه های گیلان؛ در سال گذشته بیش از 9 هزار زائر حسینی توسط 239 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس و مینی بوس جابجا شدند.
112 شركت حمل و نقل مسافر برون شهری با 10 هزار و 320 ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان فعالیت می كنند كه سه هزار و 347 دستگاه آن مربوط به بخش حمل و نقل مسافر است.ك/1
7296/6070